Still waiting

Fortfarande inte hört något om när Deathwatch kommer. SF-Bok har det fortfarande som en September release (med den 10:e som preliminärt datum, vilket uppenbarligt inte stämde). I min frustration har jag istället jagat rätt på en inscannad version av de första hundra sidorna, så att jag i alla fall har något att läsa. Ett par intressants saker har jag hunnit läsa i alla fall.

Alla stats rullas fram med 2d10+30, sen får man re-rolla det sämsta resultatet.
Alla Chapters ger mindre stats förändringar i form av +/- 5
Alla Marines börjar med 13'000 Exp. 1000 av dessa för man handla för själv.

Det finns tabeller för att rulla fram en bakgrund, men de har bara 5 alternativ per Chapter, vilket gör dem lite knapphändiga. Samma gäller namn och personliga drag. Det är helt enkelt bäst att göra dessa själv tycker jag.

Man levlar från 1-8. Man har totalt 4 listor att köpa skills/talents från.
En generell "Marine" tabell där man kan skaffa vanliga skills som Climb, Awareness och Dodge
En "Deathwatch" tabell där man köper olika Forbidden Lore och annat bus
En "Chapter" tabell som ger tillgång till väldigt unika färdigheter, ex Hatred för Black Templars
En "Class" tabell som ger skills beroende på vad du väljer att spela - Librarian, Tech-, Assult etc

Varje "Class" har också lite alternativ. Librarian kan ju tex välja 3 av 9 spells i början, medan en Assult Marine kan ta en förmåga att göra extra skada mot Hordes eller en förmåga att röra sig fortare i strid.

Aja, jag ser fram emot att få boken i min hand så jag kan läsa allt fluff och mer ingående om de olika färdigheterna och utrustning som finns att tillgå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback