Legalize - Protect - Tax



Suttit och läst ganska mycket gällande just Diablo 3 och deras auction house som ska hantera riktiga pengar. Och ju mer jag läser, ju mer tycker jag att det faktiskt är en bra idé. Bara som bilden ovan säger. Inget spel har hittils lyckats stoppa folk från att sälja guld, karaktärer eller föremål över internet. Varför bara inte göra processen kort och samtidigt tjäna på det själv.

Sen så tror jag heller inte vi kommer se föremål säljas för flera hundratals dollar styck. Jag menar, det lär ju lätt vara någon milijon som spelar spelet, och säkerligen kommer en stor del av dem vara folk som tänker att man kan tjäna pengar på detta. Vilket kommer resultera i att värdet på föremålen sjunker relativt fort.

Alla kommer vinna på det helt enkelt. De som vill sälja sina varor kommer att få göra det. De som vill köpa kan göra det utan att kontakta massa skumma kinesiska företag (läs Chinese-goldfarmers). Blizzard vinner en jävla massa på det här. De som inte vill köpa något kommer heller inte bli påverkade, om de nu inte vill spela en massa PvP.

Det här kan vara ett av Blizzards smartaste val någonsin.



Total Biscuit säger vad han tycker om auction house. Kan väl inte säga att jag håller med.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Det intressanta är också att detta system endast gäller softcore-karaktärer. Hardcoregubbar kommer alltså inte beröras av systemet. :)

2011-08-02 @ 13:29:39
Postat av: Nick

Jepp... men visst är Hardcore där om din karaktär dör så kan du inte få tillbaka den?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback