Torchlight 2



På tal om Diablo 3 så finns det ju faktiskt en annan dungeon-crawl uppföljare att se fram emot, nämligen
Torchlight 2 som ska släppas senare i år. Första Torchlight var extremt underhållande, även om jag aldrig lyckades att spela igenom det helt och hållet.

2:an bjuder först och främst på ett nytt spel, men även en del intressanta saker som det första spelet saknade. Rent story mässigt så tar det vid där förra spelet slutade, men det finns ingen anledning att skippa tvåan bara för att man inte spelade ut det första.

Det kommer vara 4 spelbara klasser. Outlander (avstånds hybridklass), Railman (tung tank-klass), Berzerker (snabb närstridsklass) och en fjärde som de inte avslöjat ännu, men en magiker saknas ju. Spelet ska även vara fullt moddningsbart, vilket för min del inte spelar så stor roll, men förhoppningen ligger ju att det ska komma lite mer ambitiösa människor och släppa bra moddar till mig.

Men det största nyheten med spelet ligger i att det kommer äntligen vara mutliplayer. Upp till 8 spelare ska kunna köra online tillsammans. Fuck Yeah! säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Ettan var tokigt roligt... i ett playtrough. Sen är det ingen ide att spela mer. Hoppas dom implementerar lite mer Normal Nightmare Hell svårighetsgrader. Och hoppas att dom inte kvävs HELT av Diablo 3. Dom har ju lite fel tajming kan man säga.

2011-08-05 @ 01:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback