Your loot, for real money



Diablo 3 är förhoppningsvis inte allt för långt borta nu, så ny information kommer konstant in på nya ställen på nätet. Det senaste som har dykt upp är dessvärre lite mindre roliga nyheter. För det
första så måste man vara konstant online för att kunna spela Diablo 3.

Det handlar alltså inte bara om att kunna logga in och autentifiera sig själv, utan man måste konsant hålla sig uppkopplad. Kanske inte direkt ett jätte stort problem eftersom man mer eller mindre alltid är det nu för tiden. Men samtidigt betyder det att man inte kan ta med sig laptopen på platser som saknar uppkoppling osv. Det enda som jag personligen tycker är trist med det här är att det nog kommer bli en trend. Var uppkopplad, eller var utan!

Den andra nyheten är att det kommer finnas ett in-game auction house där man handlar för riktiga pengar(!). Man ska kunna köpa/sälja både vapen, föremål, guld och så småningom även karaktärer. Antingen via en vanlig budgivning (tänk ebay, tradera etc) eller via en buyout på en gång. Självklart kommer även Blizzard själva ta en viss del av förtjänsten och stoppa i egen ficka. Men enligt dem själva så är denna avgift "nominal". Det ska även bara möjligt att köpa/sälja via en Battlenet valuta. Denna valuta ska gå att använda till Blizzards andra produkter, typ att förlänga din World of Warcraft premnumeration.

En intressant sak är också att man inte kommer få pengar tillbaka om man köper ett föremål som sedan blir sämre i en kommande patch. Så har man lite inside information om kommande patcher kan man enkelt köpa upp alla +5 Fireball ringar för att man vet att Fireball kommer bli boostad nästa patch. Profit!

Aja, trots allt detta ser jag fortfarande fram emot spelet. För min del kommer det ändå bara bli en single/co-op upplevelse. Har svårt att tänka mig att jag kommer spendera riktiga pengar i det här spelet.

Kommentarer
Postat av: Kim

Ja, det där med inside info stämmer ju ganska fint. Känns märkligt detta, jag menar, visst jag kan gladeligen betala åtta spänn för en bössa i mass effect 2, men jag vet ju om att det är helt vansinnigt. Men att skapa en marknad kring detta vansinne? Det är bara elakt. De som tror sig kunna -tjäna- pengar på detta lär nog ha gått samma börskurs som underpants gnomes.



http://www.youtube.com/watch?v=TBiSI6OdqvA



2011-08-02 @ 01:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback