Christmas Magic



Igår så hade vi en liten Magic Draft tunering. Vi var bara 4st (Jag, Kim, Jonas och Olof) så det blev faktiskt så att vi spelade två tuneringar. Serien vi valde att spela var 2012 Core Set, ett väldigt lättsamt block utan några direkta nya förmågor eller nichér och en hel del gamla herderliga re-prints.

Första omgången började jag blygsamt plocka på mig svarta och blå kort. Siktade på att plocka mycket flying från blått och från svart ville jag ha sånt som direkt dödade creatures. Det gick alldeles utmärkt för mig då jag blev helt ensam om att samla blått och delade endast svart med Kim. I ett av mina egna boosters så drog jag en klassisk Royal Assassin, men det kort som kom att bli avgörande för min del var
Pentavus

Kort och gott så tog jag mig till finalen mot Olof's vit/gröna lek som jag tillslut lyckades besegra. Det måste tilläggas att matcherna tog extremt lång tid, och i finalen hade jag bara 2 kort kvar i mitt Library innan jag vann.

I den andra omgången gick det betydligt sämre. Började samla på mig blått igen eftersom jag märkte att ingen annan gjorde det. Däremot fick jag svår att välja en andra färg. Började först med vitt, men märkte att någon annan tog dem ganska intesivt. Samma sak med rött. Till slut gick jag på ett par gröna kort, men även där var jag inte ensam, fast det var för sent att sluta.

Min lek fick ingen direkt tanke, utan det var mer halvbra kort från blått och grönt som möttes. Dessvärre hade jag extremt otur med min mana (spelade med 16 länder i en 40 lek), hade mana-torka i 80% av mina matcher. Den enda som fick sämre mana balans än mig var Jonas, så vi slutade dom 3:a och 4:a.

Aja, extremt nöjd ändå, och jag ser fram emot en till draft inom en snar framtid. Förhoppningsvis med lite bättre framförhållning så att vi blir lite fler spelare.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Om man hade varit bättre på Magic så hade man kunnat vara med :D

2011-12-23 @ 15:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback