Psychopomp



Har fortsatt att spela
Bloodline Champions Online de senaste dagarna när jag funnit lite tid över. Som vanligt när det gäller denna typ av onlinespel så blir det att jag spelar den klass som folk minst av allt spelar, men som behövs mest. I detta fall är det healer. BLC har 5st healers för tillfället - Alchemist, Herald, Astronomer, Blood Priest och Psychopomp.

Healers har i detta spel ungefär samma funktion som i WoW's PvP. Här gäller det inte nödvändigtvis att hålla upp laget mot en storm attacker. Det är betydligt viktigare att kunna använda sin Crowd Control och strategiskt plocka bort det farliga motståndet och sedan att även kunna tajma in sina heals för att rädda liv.

För min del har det blivit att jag spelat med Psychopomp i drygt 60% av mina matcher (det är den klassen ni ser mig spela i bilden ovan). Hon har en AoE silence med galet kort cooldown, en chain-lightning med 0.7 sec cast time, möjligheten att göra sig själv eller en vän osynlig/odödlig i några sekunder och hennes Ultimata gör att varje spell ger dubbel effekt så länge den varar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback