Case #1873

Tänkte dela med mig lite av det jag sysslat med de senaste veckorna (fast just denna uppgift har jag bara gjort de senaste 2 dagarna). För er som inte vet så pluggar jag Concept Art via en distanskurs från Gotland. Den är extremt grundläggande, men det är ju också precis vad jag behöver.

Det mesta vi gör kretsar runt ett spel som vår lärare har döpt till Case #1873. Det utspelar sig i en futuristisk dystopi i Syd-Amerika, där man får ta rollen som Vlad och/eller Rebbeca som tillsammans drömmer om ett bättre liv. Spelet beskrivs som en mix av Metal Gear, Splinter Cell som möter Bonnie & Clyde.

Våran första inlämningsuppgift har varit att skapa 4st "moodboards". Kortfattat så rör det sig om ett kollage med bilder som ska framföra ens tanke med något. Jag har här gjort en moodboard för karaktärerna, en för Rio de Janerio, en för föremål och slutgiltligen en för temat.



Som ni ser så har jag tagit väldigt mycket från Shadowrun, Blade Runner, Minority Report och Mirror's Edge. I mina ögon är det en extrem klass skillnad mellan rika och fattiga (som vanligt).



Mina huvudperoner är en mix av Jade från Beyond Good & Evil och Rubi Malone från Wet, medan Vlad är en mer anonym skäggig herre. Ungefär som jag upplevde Winston Smith i början av boken 1984.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Låter som en riktigt intressant kurs :D, ser jättebra ut.

2011-02-10 @ 11:16:42
Postat av: Nicke D

Måste säga att det första jag tänker på när jag ser vapnen och det är kult klassikern Snatcher. Mycket snyggt jobbat där och automatisk respekt till alla som använder sig av material från Cowboy Bebop;P

2011-02-10 @ 11:51:18
Postat av: Madz

Helt ace, riktigt riktigt bra ^^



(och helt awesome med Bebop/Snatcher vibbarna)

2011-02-14 @ 12:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback