Marvel vs Capcom 3



Fick hem Marvel vs Capcom 3 - Fate of Two Worlds igår. Trodde ett tag att det inte skulle dyka upp eftersom jag är van att få min post runt 11-12 tiden, men nu när jag flyttat så kommer inte posten förän runt 14:30. Skönt med I-lands problem av detta slag.

Spelet var sjukt underhållande som ett multiplayer spel. Körde såklart igenom det 3 gånger på Arcade bara för att låsa upp de fyra karaktärer som inte är med från början, men jag tror inte det finns så mycket mer att göra i singel player om man nu inte vill ha en massa achivments.

Kontrollen är tight, och musiken lika så. Alla karaktärer har ett unikt soundtrack, och att mata iväg combos och super attacker är lätt att lära sig men svårt att bemästra.

Det enda jag kan klaga på är väl valet av karaktärer, men det är väl mest en smaksak. Trish, C. Viper och X-23 känns som spelets svagaste val. Hade hellre sett M.Bison, Nemesis, Ghost Rider eller kanske någon ur Fantasic Four. Spelet får ju förvisso lite DLC runt den 15:e Mars i form av 2 nya karaktärer (Jill och Shuma-Gorath), men priset rycktas ligga runt 400M$-Points per karaktär.

Har ännu inte hittat ett personligt trio att lira med. Men alla Avengers - Captain America, Iron Man och Thor, är nog de som jag trivs bäst med för tillfället.

Kommentarer
Postat av: 8bitninja

Fy helvete vilket gissel det är att försöka komma in i en onlinematch dock. Helt sjukt hopplöst.

Postat av: Nick

Läste att Capcom haft stora problem på online fronten då spelet sålt över förväntan.. men en fix är tydligen på väg. Själv sitter jag fortfarande och försöker hitta några karaktärer jag trivs med, samt spela missions.

2011-02-21 @ 07:29:11
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback