FFXIII-2



Svårt att missa att FF13 för sig en direkt uppföljare. Nummer 13 har ju helt klart varit seriens svagaste spel (om man nu bortser från 14). Vet inte om man ska tro att en direkt uppföljare är en direkt hit, men det fungerade väl till en viss del för FFX-2. Nog för att där låg största fokus på att byta kläder på de stackars flickorna.

Jag har svårt att se mig själv införskaffa detta spel med tanke på att jag inte ens orkade att klara ut det förra. De stora massorna får avgöra för mig om det ens är värt att lägga ner tid på.

En sak är då i alla fall säker. Square Enix kan sina filmsekvenser.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag tänkte försöka plåga mig igenom dom sista timmarna i XIII. Har jag spelat alla FF spel hittills så varför sluta nu?



Tycker däremot dom borde satsa på att få ut Versus istället. Verkar vara betydligt mer intressant.

2011-01-20 @ 19:16:55
Postat av: Tommy Tomte

Är det sämre än åttan?



(Ettan och tvåan är rätt crap också, men det var NES-spel så dom får lite slack)

2011-01-20 @ 21:13:31
Postat av: Johan

blev besviken på att de skulle göra en uppfäljare till xiii, hade förväntat mig något annat :( och xiii är definitivt sämre än åttan, eftersom åttan är det bästa ff-spelet! ;) :D

2011-01-29 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback