Monsterpocalypse



Jag vet inte hur det var för er andra, men när jag började spelar Warhammer 3:ed (aka Hero-Hammer) så handlade allt om ens general. Man skulle ha den fläskigaste och elakste hjälten som gick att köpa för poäng. Ett stort magiska svärd som dödade alla på ett slag, en rustning som gjorde honom näst intill odödlig, och så ett mount.

Men med ett mount så menar jag inte en häst eller varg. Nä. Den skulle vara minst lika episk som hjälten själv. Grip, Wyvern eller Manticore var alla godkända. Fast helst skulle man ha den där stora draken som satte skräck i alla motståndare.

Vet inte riktigt om det är för att hedra mitt ungdomsminne, men nu har GW till slut släppt ett par gamla klassika monster i plast. En ny svart drake, en Chimera, Cockatrice och även en Manticore.



Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Fuck yeah, chimera!

2011-07-16 @ 23:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback