Theory of a Sunny Girl



Eftersom jag är fast på jobbet i 2 nätter och inte har någon tillgång till att spela Leona eller LoL, så tänkte jag göra lite theory-crafting istället. Leona är ju den nya "super" tanken som alla har väntat på. Att döma av det jag läst på forum och sett på streams så verkar hon leva upp till sin hype.

Gällande Masteries så verkar det mest självklara vara en 0/9/21 eller 0/21/9 varianten. Poäng i Offence kan även fungera, men frågan är inte om man tappar lite tank möjlighet för bara lite extra skada. Vilka runor man ska använda känns också ganska självklart. Alla som hjälper dig att tanka - Armor, Health Point och Magic Resist.

Items. Den här kategorin skiljer folk åt en hel del. En tidig Philosopher Stone verkar finnas med i varje build, samt verkar Merc Threads de bästa skorna att satsa på. Därefter har jag sett en hel del olika saker. Ren tank där man går mot en Heart of Gold, för att sedan skaffa Randuin's Omen, Frozen Heart (för cooldown) och Sunfire Cape för den där lilla extra skadan. En del aggresivare spelare verkar dock satsa på en tidig Sheen och spela henne mer likt en AP-tank, i stil med Singed och Maokai, men man går mot en Trinity Force.

Oavsett hur man spelar henne så verkar hon alltid hamna i Duo-bot lane tillsammans med en Carry. Hon verkar inte direkt vara byggd för jungel och hon verkar inte kunna stanna i lane och farma tillräckligt bra för att kunna ta någon annan plats.

Någon som har hunnit prova på henne ännu?

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Köpt men ej provat. Big Mike har kört henne och han finner henne mana-hungrig. Han byggde henne då lite mer som AP-Kog Maw, och verkade gilla det.

Jag är dock lur på om inte man ska låta AP-carries sköta AP-skadan och fokusera på CD och tankyness.

Liiiite AP skadar iof sällan...

2011-07-14 @ 05:14:12
Postat av: Tommy Tomte

Köpt men ej provat eller mött. Big Mike har kört henne och han finner henne mana-hungrig. Han byggde henne då lite mer som AP-Kog Maw, och verkade gilla det.

Jag är dock lur på om inte man ska låta AP-carries sköta AP-skadan och fokusera på CD och tankyness.

Liiiite AP skadar iof sällan...

2011-07-14 @ 05:15:44
Postat av: Viktor

Bara kört som hastigast mot bots med henne men hon verkar vara en bra hjälte, förutsatt att man har mana och CDR.



Definitivt inte någon superfarmare men hennes Eclipse är väldigt trevlig, sen att hon har 3 stuns gör hon inte sämre...

2011-07-14 @ 10:57:32
Postat av: Linus

Jag körde henne i ett game under gårdagen. Då byggde jag Rod of Ages och Randuins samt Merc boots som main items. Sedan flummade jag och byggde både Soulstealer OCH Leviathan.



Final build blev: Merc Threads, Randuins Omen, Rod of Ages, Frozen Heart, Soulstealer, Leviathan



Hennes HP blir jävligt bra och det är kul då du börjar bygga upp stacksen för att APn skalar ändå hyffsat bra på ultin och eclipse. All hennes bonus damage är ju magic och alla skills skalar AP i olika variationer.



Mind build var lite väl high-risk/high gain, men sen var det ju ändå bara ett custom game. Vet inte om det skulle funka ö.h.t i en riktig match. Kul build iaf. Vettigare är väl om man skulle bygga henne som en tankig AP-morde eller Singed. Att köra på Rylais istället för Frozen mallet eller dylikt.



Självklart kan man väl köra hon som ren AD tank, men det känns lite synd då du gärna vill få den där lilla extra magic skadan. Hon är inte direkt någon med hög AS, inte ens med 21/0/9 som jag provade bara för att. Så att köra 9/21/0 är nog bättre (alt 0/9/21), eller köra något som är mer utspritt, men att då offra sista i defense/utility för att få både tankyness och mana samt mpen i offense för det där lilla extra.



Blir då lätt att köra mer då jag kommer hem. Satan vad störande för övrigt... jag var 5 RP från att köna köpa dual-skin packen med henne, men orka köpa extra RP eller maila RIOT för att få det där lilla extra... Ville ha hon "nu" :P

2011-07-14 @ 14:41:08
Postat av: Linus

Jo, är bara tvungen att tillägga. Leona måste vara den köttigaste lvl1 tanken någonsin. Hon får 30 armor/mdef på level 1 i Eclipse. Att köpa en 300g armor och köra tank masteries på det gör dig fanimej odödlig från ganks (kombinera med flash för extra awesomeness).



Lady Jarvan säger jag bara, hon chasar som en gud med sin stun och skillshot. Lätt att hon kommer att bli min main framöver. Hon och Jarvan i lane = GODLIKE.

2011-07-14 @ 14:43:59
Postat av: Nick

Läste någonstans att Trundle älskar att slänga sin Ulit på henne, då han stjäl både armor och magic resist av sitt offer :P

Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

Allt bra idag? :)

2011-07-14 @ 15:04:44
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: borisjelic

Hejj :D Har en dagens fråga på min blogg och jag hade varit så glad om du hade svarat på den :D

2011-07-14 @ 15:06:57
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/torsdag-dagens-blogg-1.html#comment

2011-07-14 @ 15:16:11
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Linus

@Niclas



Haha kan föstå det. Hon blir som sagt ganska biffig :P



@blogspammarna



Hitta på något bättre än att spamma off-topic material i något desperat försök att ragga site hits?

2011-07-14 @ 15:22:04
Postat av: Nick

Damn! Vars kom alla spammare ifrån? Ó_ò



2011-07-14 @ 17:00:29
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Linus

Dunno, går väl någon form av epidemi bland modebloggarna som får för lite träffar.

2011-07-14 @ 17:10:11
Postat av: Tommy Tomte

Jag körde idag en match som vi vann mot alla odds (läs en 18/5 vayne och en superfarmad ashe).

Det jag kände var att man kastar sig in mitt i motståndarlaget och börjar härja, och även om man är tank och poppar sin W så gör det ONT!

Ie. ap = fint, men för att fylla rollen tror jag på en tidig filosoerarsten och sen försvar och CD all out. Sunfire passar henne rätt bra känns det som.

2011-07-14 @ 18:09:05
Postat av: Nick

Blev bara en bot-omgång för mig idag med Leona. Med tidiga Gold/10 känns som ett måste, sen att sikta in dig på lite CDR me Armor verkar vara det man ska sikta in sig på.

2011-07-14 @ 22:29:12
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se/
Postat av: Linus

Philo stone, Heart of Gold, boots, bygga sig mot Frozen Heart och sen avsluta med Randuins och resten får vara valfritt beroende på hur matchen ser ut typ. Philo stone kan man bygga mot Shureias (CDR och speed boost). Bidrar ju också till hennes tankyness :)

2011-07-15 @ 09:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback