Broken Chains



Nu finns Black Crusade äventyret för nerladdning på Fantasy Flight Games hemsida. Effektiv som jag är har jag redan laddat hem och skrivit äventyret samt de extra karaktärer som släpptes för ett par dagar sedan. Nu ska jag bara läsa igenom det så kan vi köra det vi någon tillfälle.

Sophie har även sagt att hon vill vara med och sprida kaos i Imperiet, så hon har fått first-pick bland de färdiga karaktärerna. Det lät på henne som att hon var mest sugen på att spela en häxa (aka Psyker), men det återstår väl att se. Här får ni en snabb genomgång av vilka som finns att välja mellan. Först till kvar. Blir ni osams så slumpar jag ut dem mellan er.

Babaroth - Chaos Space Marine - Chosen (World Eater, aka Khorne Berzerker)
Babaroth is a single-minded killer. He ignores other matters, even his own safety, so long as he can taste death.

Kastala - Human - Psyker
Kastala is a quite woman, but prone to violent rage when threatened.

Asrodel - Chaos Space Marine - Forsaken
As a forsaken, Asrodel stands apart even from other Chaos Space Marines. He tolerates anyone, including human Disciples of Chaos, who do not challange his martial prowess.

Nina Black - Human - Renegade
Nina is a charming and charismatic leader. Though skilled with a blade, her true weapons are her words. (Det går självklart bra att spela den här karaktären under namnet Jakes)

Ciro - Chaos Space Marine - Chosen (Alpha Legion)
He believes in a cause larger than himself, the overthroe of the Imperium of Man and the ascendency of the Chaos Gods as the true powers in the galaxy.

Hephastius - Human - Heretek
Hephastius is somewhat unique amongst his fellows: he harbours no particular ill-will towards his former masters in the Adeptus Mechanicus.

Kommentarer
Postat av: Nick

Nicke D hade fördelen att jobba med mig idag, så han har bläddrat igenom karaktärerna och valt Asrodel the Forsaken :)

Postat av: Maudz

Ciro lät spännande om han inte redan är paxad :P

2011-06-25 @ 16:13:25
Postat av: Viktor

Pax för World Eater / Khorne Berzerker!

2011-06-25 @ 16:57:27
Postat av: Viktor

Eller jag ändrar mig. Pax för Hephastius. Awesome techie.

2011-06-25 @ 17:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback