No quarter



Har ikväll skickat iväg den första beställningen på
Warmachine figurer från Figurspel. Feels good att vara tillbaka i figurträsket. Förhoppningsvis är detta inte lika pengaslukande som Games Workshops produkter, men det hänger nog mer på köparen är den som producerar varorna.

Jag, Viktor och Kubbe har valt att starta upp varsin 25p grupp. I warhammer temer skulle det nog motsvara en 400p arme. Räcker med en grunbox och att man köper till en enhet eller två och någon extra karaktär. Tanken är väl att kanske expandera det hela till 35p i framtiden vilket verkar vara normen då man spelar spelet. Men en sak i taget.

För min del så blev det Cygnar laget (det blåa laget i bilden ovan). Deras enheter är lite dyrare, lite vekare och definitivt mer inriktade på hit-and-run och shooting taktiker. Lite som Eldar kanske. Jag köpte grundboxen, en squire, en Journeyman Warcaster och 13th Black Gun Mages. Jag får proxa om en Warjack i början för att nå 25p, men det blir nog bra.

Nu ska jag bara ner i källren och leta upp mina färger och kolla igenom vilka som går att rädda och vad som behöver införskaffas.

Kommentarer
Postat av: Tjernlund

Vad gick en 25p arme lös på? Cirkus?

2011-06-28 @ 20:44:29
Postat av: Nick

Grundboxen kostar 439:- och är ca 14p. Sen beror det ju på vilka enheter man köper till såklart. Du kan nog räkna med att landa på en summa mellan 800-1000kr om du köper allt på samma gång.

Postat av: Tjernlund

Okok. Det var ju inte värst ändå. Finns det något lag som ingen redan kör?

2011-07-06 @ 23:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback