M for Morde



Har börjat pub-stompa en hel del med Mordekaiser på sista tiden. En hjälte som jag alltid tyckt varit underhållande att spela med, men som samtidigt aldrig kunnat leverera i det långa loppet. Han fick ju även en liten
boost/remake i en patch för ett par veckor sedan.

Som det ser ut just nu så spelar jag honom med 9/21/0 Masteries, samt med mina tank runor (HP, Armor, MR). Helt uppenbarligen så kör jag honom som hel tank, även om han är tänkt att spela som en off-tank med lite extra AP för damage. De summoner spells jag föredrar är Ghost och Exhaust, eftersom Morde saknar naturlig CC.

Vilka items jag bygger beror ju helt på vad man möter, men både Merc Threads och Force of Nature är mer eller mindre standard. Självklart lastar jag på med Thornmail, Sunfire Cloak och Warmongers när det krävs. Men tål man mycket kan man vara med länge i striderna och dela ut en hel del damage utan att behöva lägga ner pengar på AP items, fast jag är ju inte här för att stjäla en massa kills.

Det tycks i alla fall ha fungerat för mig än så länge. Folk har svårt för att möta honom i lane och vet sällan hur man hanterar honom senare i spelet. Svaret är ju självklart att ignorera honom eftersom han inte kan göra så mycket skada, om han nu inte lyckas fånga upp en Carry som pet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback