Multi- vs Singel Player



Snubblade in på en forum tråd gällande Singel- vs Mutliplayer. Det man diskuterade var om man köper ett spel bara för singel/multiplayer, samt om man spelar ut ett spel i singel player innan man ger sig ut online.

Personligen så köper jag alltid ett spel baserat på singelplayer läget. Jag är ute efter att spela en häftig kampanj (om vi nu snackar RTS och FPS). För mig är det mer eller mindre obligatoriskt att plöja igenom storyn och få ett bra grepp om spelet innan man blir tea-bagad online. Samma sak gäller fightingspel. Jag vill klara av arkad läget på svåraste med relativt god marginal och i alla fall lära mig hantera 3-4 karaktärer någorlunda.

Till och med i spel som Modern Warfare, som tydligt är tänkt som ett online lir, vill jag ta mig genom kampanjen innan. Multiplayer är för mig en slags belöning som jag tillåter mig själv vara med om först när jag klarat ut ett spel.

Hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Same, och genom att spela singelplayer märker man snabbt om det är värt att ge sig ut i online-läget.

Sen spelar jag VÄLDIGT få spel online.

I någon sorts omvänd kronologisk ordning så spelar jag

LoL, Modern Warfare2, DoW2 och sen... War3 tror jag.

2011-03-21 @ 19:05:07
Postat av: Macce

Learning by doing, är det för mig.

Jag spelar spel för multiplayer, jag spelar sällan kampanjen. Jag blir så fort less och vill ha en utmaning.

2011-03-22 @ 10:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback