The Mountain Man



Jag har aldrig varit särskilt intresserad av kläder, eller klädstilar för den delen. Jag har som alltid kört en kombination av vad jag tycker är snygga t-shirts och bekväma tröjor och byxor, oavsett hur slitna dom varit. Lite grunge helt enkelt. Så idag tyckte jag och Sophie det var dags för mig att jaga lite nya kläder på stan, något som jag vanligtvis gör 2-3 gånger om året(!). Men tamejfan allt i alla butiker är antingen randingt eller rutigt.

Så det blev tillbaks hem och ut på nätet. Den närmaste benämningen jag kommer min egen stil är väl
Hipster. Något som verkar fara likt en våg över mode världen just nu. Det ska vara retro- eller nördiga t-shirts. Men i artikeln ovan finnar man även något som kallas för The Mountain Man, och han beskrivs såhär;

- "He seeks working-class authenticity, taking pride in his full beard and the fact that he’s often mistaken for a homeless person."

Fuck yeah! Jag har hittat min "nya" stil. Någon som vill vara med och beställa kläder från Thruffle Shuffle eller Threadless?

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Om det ska handlas tröjjor på intertuben ska det vara dessa http://www.twear.se/shop/?artnr=00503

2011-03-14 @ 14:56:35
Postat av: Tommy Tomte

http://loldwell.com/?p=1196 speaking of Hipsters...

2011-03-14 @ 22:30:23
Postat av: Nicke D

Jag hade varit intresserad men jag vill ha mer tv-spels inspererade hoodies. thats my cup of tea:P

2011-03-14 @ 22:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback