The Ban-hammer



Wohoo! Leage of Legends Tribunal startade idag för alla som är level 30. Man får chansen att läsa 3 stycken fall varje dag (eller 24h) och avgöra om man tycker att vederbörande ska bli straffad eller inte. Samt att man får möjlighet att få IP om man gör en rättvis bedömning. Så jag hoppade direkt på tåget med min hammare i högsta hugg.

Alla mina 3 första fall var solklara. De två första var den en AFK/Leaver som hade gjort de klassiska hoten att om deras lag inte började spela bättre så skulle de stå AFK resten av matchen, vilket de också hade gjort. En hel hög med anmälningar hade de båda fått, så det var ju direkt inget snack om saken.

Mitt tredje fall var lite mer extremt. Spelaren hade upprepande gånger blivit anklagad för rasitiska glåpord, och eftersom man får tillgång till chat-loggarna från spelet var det enkelt att se hur mycket han verkade hata ryssar och polacker. Case closed.

Hmm... undra om man själv har några anmälningar mot sig?

Update: Kolla in den
här

Kommentarer
Postat av: Linus

Poetisk rättvisa på den där sista. Tribunal is coming :P

2011-05-25 @ 18:04:21
Postat av: Mads

Hammertime! o/

2011-05-26 @ 10:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback