My Old Repbulic Weekend



Inte min bild, men den sammanfattar gode bra hur jag upplevde min korta SWTOR weekend beta. Lyckades ändå till slut att ta mig in efter drygt ~20 minuters kö och fick leka med att skapa karaktärer.

Testa att klicka runt lite och se alla klassers utseende och ras-alternativ. Men till sist skapade jag mig min Trooper som jag hade tänkt. Det blev en lönnfet herre i tunnhårig röd frisor med matchande polisonger. Jag döpte honom till "Porqins" till
Jek Porkins ära.

Fick direkt reda på att min lilla laptop inte är byggd för detta spel. Drog ner inställningarna riktigt mycket innan jag fick det att flyta på utan en massa lagg. Drog igenom de första få uppdragen relativt fort. Som väntat var det extrem mycket döda X-antal av Y, och klicka på X-antal av Z-föremål. Klassiskt MMO med andra ord.

Det som däremot var riktigt, riktigt najs är ju alla dialoger man får vara med om. Det märks att dom lagt ner extra mycket krut för att ge alla unika röster, och i alla dialoger får det att svara på ett par olika sätt. Oftast ett gott, ett ont och ett i vanlig gråzon.

Efter att jag tagit mig till level 4 och fått ett par skills att leka med så crashade hela spelet och jag slängdes ut till windows. Att logga in igen jag ungefär ovanstående bild.

 

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Håller med, tog mig till lvl 10 som Bounty Hunter och Jedi Counsilar och måste säga att storyn och dialogerna var awesome, ville hela tiden spela vidare för att få veta vad som händer sen i storyn, spelade riktigt ond på min bounty hunter och var riktigt intressant att se vad för alternativ det fanns för att kunna vara ond :D får se om det blir ett köp, hade varit trevligt att testa eller få veta mer om Guild Wars 2 som är det andra MMO:et som jag väntar på. Hade faktiskt grafikproblem på min stationära men det löste sig med att jag stängde av skuggorna.

2011-11-27 @ 17:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback