This is DotA



Läste lite mer info om Blizzards DotA spel på ett forum. Folk har hunnit med att testa spela det och komma med lite åsikter. Till att börja med så verkar de föra med sig en hel intressanta ideér till genren. Som vanlig är hjältarna kategoriserade i tank, support, dps men även Seige.

Den sistnämnda klassen består av hjältar som har längre range än torn, och rätt mycket defensiva (läs knockback) egenskaper, vilket ger spelet en helt annan uppsättning med startergier och taktiker.

Även junglen är väldigt annorlunda från andra spel. Där finns det grupper med Ogres man kan ha ihjäl, men belöningen är inte bara exp, utan man byter även ut några av sina minions mot Ogres som är betydligt bättre på att slåss och pusha lanes.

Samma sak gäller LoL motsvarighet till draken. Där finns en riktigt stor Golem man kan besegra, och det krävs ett par personer för att få ner den. När den väl är besegrad så ansluter den ett led med minions och kan på egenhand välta torn om ingen stoppar den. När det kommer till vanliga minions så har de även där lagt till en unik egenskap. Varje grupp med minions har en special minion som droppar hälsa när han dör. Vilket gör att man sällan behöver backa hem.

Intrycket man får är att de verkar vilja göra ett casual moba spel för folk som inte riktigt är vana med genren. Främst verkar det dock vara ett sätt att sälja in sim map-editor, och jag kan nog slå vad att det inom en snar framtid kommer finnas riktigt bra alternativ till DotA, HoN och LoL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback