Most Anticipated New Shows for 2012

Skulle egentligen vilja göra en Top 10 lista av det hela, men jag begränsar mig till en blygsam Top 5 denna gång då jag inte hittar tillräckligt många som platsar in på min lista. Vilka Tv-serier finns det att se fram emot i början av 2012. Jag räknar inte med nya säsonger av gamla serier (annars skulle listan bara bestå av dem).

5. House of Lies



Premiär: 8 Januari
Bolag: Showtime
Skådisar: Don Cheadle & Kirsten Bell
Varför: Öhh.. Don Cheadle och Kirsten Bell är båda riktigt bra skådisar som skulle kunna bära upp en serie på egenhand. Sen är jag alltid en sucker för stjäl-från-de-rika historier.

4. Alcatraz



Premiär: 16 Januari
Bolag: Fox
Skådisar: Sam Neil & Jorge Garcia
Varför: För att J.J Abrams satt sitt namn på serien. Så då vet man att man kan förvänta sig det oväntade. Sen är jag ett stort fan av Sam Neil, och det blir kul att se honom i rutan igen sen Happy Town.

3. Awake



Premiär: ???
Bolag: NBC
Skådisar: Jason Isaac & Steve Harris
Varför: En dektektiv som är med i en olycka och vaknar upp i två verkligeheter. En där hans fru är död. Och en där hans son är död. Tydligen har den inte fått ett release datum ännu eftersom det varit problem att spela in de sista avsnitten av serien. Hoppas den släpps snart.

2. Touch



Premiär: 19 Mars (piloten ska komma 25 Januari)
Bolag: Fox
Skådisar: Keifer Sutherland & Donald Glover
Varför: Tim Krieg (som skrev Heroes) har jag stor respekt för. Han hoppade av Heroes när han insåg att den inte skulle bli bättre än säsong 1. Jag gillar när "vanliga" personer för "ovanliga" förmågor och den här verkar innehålla det. Simple as that.

1. The River



Premiär: 7 Februari
Bolag: ABC
Skådisar: Bruce Greenwood & Joe Andersson
Varför: Känns lite som att Paranormal Activity möter Anaconda. Låter kanske dumt i förhand, men jag tror faktiskt det kan fungera. Skräck blir som bäst när den filmas med en dålig kamera och när man inte riktigt vet vad som gömmer sig i skuggorna.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Första avsnittet av House of Lies finns ute på Tuben, tyvärr så verkar det bara vara amerikanarna som får titta :( Ser fram emot House of Lies, Alcatraz och Awake.

2012-01-06 @ 20:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback