Kindle



Jag köpte en lite sen julklapp till mig själv i år för de pengar jag fick av mina föräldrar. Det låg och vägde mellan en Nintendo DS eller en Kindle. Efter väldigt kort övervägning så kom jag fram till att jag kommer få ut betydligt mer av en
Kindle.

Blev tvungen att beställa den från Amerikanska Amazon, då den brittiska inte skeppar sina kindle utanför landet.. vilket jag tycker verkar lite märkligt. Så jag åkte på ett par extra utgifter, vilket gjorde att prislappen landade någonstans runt 1200:- (priset för själva läsplattan var runt 700-800:-). Passade även på att beställa ett läderskydd med inbyggd läslampa bara för att.

Än så länge har jag bara hunnit beställa en bok (American Gods av Neil Gaiman) som jag för tillfället sitter och läser. Även om jag inte läst så mycket på den så måste jag erkänna att jag är riktigt, riktigt nöjd över den. Skärmen är extremt skonsam för mina ögon, känns precis som att läsa en vanlig bok. Den är väldigt lätt, ungefär som en pocket, fast tunnare.

Den har 2Gb utrymme, vilket motsvara cirka 14000 böcker. Batteriet ska räcka i drygt 30 dagar, självklart kortare om man nyttjar lampan och det trådlösa nätverket. Priset för böcker på Amazons Kindle Store varierar mellan $11-$15 med undantag för diverse reor som dyker upp.

Måste säga att en Kindle har varit mitt bästa teknik-pryl-köp på väldigt länge och jag kommer nog att nyttja den tills den faller isär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback