Work smart: Sketch first!


Ett första utkast på min nästa inlämningsuppgift. Vi ska skapa en prop till Case #1873 utifrån de moodboards vi gjorde förra veckan. Efter att ha sett lite exempel från andra klasskamratet som i stort sett gjort samma moodboards kände jag att det behövdes något annat denna gång.

Några av kriterierna för denna uppgift är att den ska vara i färg, använda sig av ljusperspektiv och ha olika material invävda i sig. Läraren visade upp en pistol som exempel, och det känns lite som det enklaste man kan göra. Så jag väljer att försöka återskapa en gasmask.

I bilden ovan så är jag nästan klar med det metaliska munskyddet. De två behållarna ska bli gummiaktiga och övriga masken ska jag försöka göra i läder. En hel det jobb kvar med andra ord, men jag har hela veckan på mig.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Ska du köra på en lite mer "normal" gasmask, eller mer futuristisk? Med lite mer "inesektslika" ögon kanske det blir mer hightech?

Om man googlar på "gasmask ww1" så har du ju annars lite mer oldschool-look att finna. Ska bli kul att se resultatet i vilket fall.

2011-02-14 @ 22:12:40
Postat av: Nick

Jag hade inte tänkt göra något visir för ögonen. Tänkte mer en göra en enklare mask som endast täcker munnen. Ungfär som grafittimålare brukar använda, fast få den att se lite mer futuristik ut... fast inte för futuristisk... äh, vi får se vad som händer med den helt enkelt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback