The feeling

Idag trodde jag det var dags för World of Warcraft - Boardgame att dimpa ner i brevlådan... men icket. Istället, till min stora förvåning, kom expansionen i ett litet paket. Men någon avi eller annan lapp med betalning eller eftersändning gick inte att finna. Så nu hoppas jag att posten bara slarvat lite och att avi:n kommer imorgon. Jag fick i alla fall roa mig en liten stund med att läsa alla extra kort och skills. Jag kan tänka mig att de första omgångarna kommer vara lite extra sega då man ska sitta och läsa igenom alla skills och tänka efter vilka som är bäst. Precis som i dataspelet kan man även här specca till en viss del. Huntern kan till exempel välja att satsa på sitt pet eller på bågar/gevär, medan prästen kan vara holy eller shadow. För att inte tala om de hundratals items som man kan hitta.

Kom även över en recension av spelet där man fick en lite bättre uppfattning av spelet. Inte helt oväntat handlar det om att resa mellan områden - döda monster - få loot, exp & items - gå upp i level - resa till sin trainer - upprepa. Detta kan antingen göras solo eller i grupp. Båda har ju naturligtvis sina fördelar. Att questa solo gör ju att du får all exp för dig själv men risken att dö är betydligt större. Questa i grupp blir säkrare men tar längre tid att levla. I recensionen som jag läste spelade man i drygt 6 timmar (30 turns) och nådde bara level 3 när man gruppade. Att ge sig på en av slut-bossarna krävde minst 3st lvl 4 karaktärer om man inte har extrem flax med tärningarna. Så jag kan tänka mig att man tjänar rätt bra på att köra solo de första uppdragen i alla fall.

För ovanlighetens skull är jag ledig imorgon. Jag hoppas ju på brädspelskväll men jag kan inte lova något. Rollspel var ju också länge sedan och enligt schemat här jobbar KG 7-15, så rent teoretiskt skulle det funka att spela. Slå mig en pling imorgon efter 13.00 eller prata med Sophie i WoW om ni är sugna på bus.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

jag å mats tänkte måla lite imorrn... så vi får väl se vad det blir

2007-06-01 @ 00:19:58
Postat av: Nick

Okej, men måla hinner ni nog med också :)

Postat av: Anonym

spel spel spel spel. bara spel. görs inget annat?

2007-06-03 @ 20:03:16
Postat av: Edvard

http://www.youtube.com/watch?v=b3dAPsTGbZQ&mode=related&search=
Modest Mouse är en riktigt svängig grupp.

2007-06-04 @ 14:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback