Nerves of Steel



Suttit större delen av dagen och lekt runt lite i nya Blood Bowl: Legendary Edition, eller Blood Bowl som det skulle sett ut från dag ett. Jag har inte gjort någon djupdykning och kollat upp alla förändringar som skett. Mest uppenbart är ju alla "nya" lag som finns att spela med, och det är väl dem jag suttit och petat på.

Jag har inte bestämt mig för vilket lag jag ska börja nöta med. Jag har redan hunnit spela, i alla fall en match, med varje lag. Även om det är kul att spela med ett starkt lag (Nurgle, Undead, Khemri, Ogre) så är det alltid mer tillfredställande att lyckas med något av de mer svårspelande lagen (High Elf, Pro Elf, Hafling).

Så just nu sitter jag väl egentligen och väger de 4 alverna mot varandra.

Dark Elf - har ju till fördel både Witch Elves och Assassins, samt att man kan ha 4 Blitzers. De har ju även ingen direkt svaghet vilket gör dem till ett av de bästa lagen i spelet.

High Elf - är helt klart de mest mediokra av alverna. De bjuder inte direkt på något spännande utan är mer eller mindre som humans med AG 4.

Wood Elf - snabba, svaga och helt underbara. Deras Wardancers kan i stort sett vinna matcher på egenhand, vilket samtidigt gör dem lite småtråkiga eftersom taktiken är rätt uppenbar.

Pro Elf - en slags mix av alla andra alver. Veka Linemens, men intressanta special positioner. Gillar att deras Blitzers börjar med Side step.

Swedish director for Deadpool



Det verkar som att det kanske blir en svensk regisör till den kommande Deadpool filmen med Ryan Reynolds i huvudrollen. I alla fall om man ska tro på
LA-Times senaste artikel i frågan. Adam Berg heter svensken som ligger högt upp på listan, och är uppenbarligen mest känd för just ovanstående kortfilm/klipp/reklam.

Jag är inte sådär jätte brydd om vem som gör det. Tycker alltid det är kul när nya talanger får chansen. Vi såg ju bara hur det gick Zack Snyder som gjorde både Dawn of the Dead och 300, vars enda tidigare erfarenhet hade just varit reklam film. Huvudsaker är i alla fall att Deadpool filmen blir av, så att vi kan dra ett streck över hans pinsamma bidrag i Wolverine filmen.

From Dust


Ett grymt tech-demo på det kommande From Dust

It was a good game



Igår kväll hade vi en sån där riktigt episk match. Fortfarande på Normal dock eftersom 2 i vårat lag inte har blivit level 30. Vi hade ingen direkt plan före matchen, men vi visste i alla fall vilka typer av roller vi behövde, så våran uppställning blev följande.

Qucas (Jag) - Udyr som Jungle/Off-tank
Patraquashe (Viktor) - Kassadin som AP Carry
SniQy (Marcus) - Kog'Maw som AD Carry
Oskar N (Mikael) - Cho'Gath som Tank
Sethia (Sophie) - Lux som Support/Soft Carry

Matchen började bra då Sophie och Micke lyckades ta First Blood och få bra kontroll på sin lane. Jag fick jobba ostört i junglen och plocka draken. Marcus lyckades hålla sin lane mot 2 motståndare och i mitten fick Viktor en mirror-match mot deras Kassadin. Sen blev allt brunt...

Både deras Shaco och Kassadin började få till ganks och kills, och det tog inte många minuter innan det blev en enorm snöbollseffekt av det hela. Vi tappade torn på löpande band, och så fort vi försökta farma lite i våran jungle så låg de i bakhåll. Vi gjorde det enda vi kunde och började försvara oss så gott vi kunde. Till slut var det så illa att vi var utan torn och våra inhibitors var blottade.

Men det var också då vändningen kom. Jag vet inte riktigt hur, men vi lyckdes att vinna en team-fight i våran bas. Få tillbaka våra inhibitors. Plocka Baronen. Och göra en hård push mot dem. Sedan var våra Carrys helt enkelt för starka. Marcus 3-shota folk. Micke hade över 6k i liv (och gjorde drygt 1k i true damage). Det blev en fantasikt vändning när vi även vann nästa team-fight och förstörde deras resterande torn, inhibitors och till slut även Nexus.

En nästan 70 minuter lång match. GG!

Next in LoL

Riot väljer att inte släppa på så mycket info om deras senaste hjälte- LeBlanc. Orsaken till det är att alla de senaste hjältarna har blivit avslöjade flera dagar (ibland veckor) i förväg på PTR och andra sidor.

Nåja, vi får istället nöja oss med att glo på lite kommande vapen. De här är inte 100% säkra, utan testas för tillfället. Alla ser ut att vara offensiva föremål som samtidigt ger en hel del MR. Är detta kanske ett tecken på att en av de kommande hjältar kommer nyttja MR på ett liknande sätt som Galio?







In other news... jag gick just upp i lika många vinster som förluster i min Ranked Solo Que.. 48 - 48 står det nu.

Cheerleaders on Fire!



Imorgon så släpps äntligen Blood Bowl: Legendary Edition. Allt som man saknade i första spelet är nu med. Så med andra ord är "betan" över och man kan börja spela spelet på riktigt. Enda undantaget är att Chaos Dwarfs inte fick vara med.

Och som ägare av det första spelet erbjuds man ju dessutom en saftig rabbat på detta spel, då det egentligen bara handlar om att man lagt till 12 stycken nya lag att leka med. Är dock osäker vilket lag jag ska börja leka med, finns något som lockar med alla. Norse ligger dock högt på min lista då jag aldrig spelat med deras Yeti och nya bärsärker.

Nu måste jag bara övertyga min BB spelande vänner att införskaffa detta för lite seriösa online-tuneringar.

Yoshi <3 Mario


Sounds like a plan



Okej, vårat LoL-spelande har varit av varierat reslutat de senaste gångerna vi har spelat tillsammans. Det är fortfarande ett tag kvar tills var kan börja spela på riktigt. Marcus och Viktor är fortfarande inte level 30, så det har bara blivit en massa Arranged Normal Games. Inget fel med det, men det är ju inte garanterat att vi möter andra pre-mades samt att vi inte får banna karaktärer.

Största orsaken till våra förluster, tror jag, beror på att vi saknar en direkt plan före matchen. Det har varit väldigt mycket "jag kan känner för att spela X" eller "jag vill prova på Y". Vi har sällan haft allting klart före vi klickat Play, på sin höjd att vi valt någon att spela tank eller så. Nu kräver jag inte heller att alla ska göra som jag och sitta och läsa på forum och kolla in andra matcher, men någon form av kontinutet i vårt spelande skulle ju inte skada.

Så vad är det egentligen som behövs för att man ska lyckas? En bra balans av karaktärer, map awarness och en solid plan.



De två vanligaste varianterna (när det gäller val av karaktärer) som spelas är antingen ett lag med mycket CC och AoE som nästan garanterar vinnster i alla team fights. Eller så spelar man ett lag där många har bra range och kan sakta men säkert nöta ner motståndarna (och tornen) samt undvika team fights så långt det går tills man har garanterat övertaget.

Av de två varianterna så är det förstnämnda betydligt enklare att spela. Man väljer en tank som Galio och/eller Amumu som enkelt kan fånga ihop motståndarna. Vlad för AP-AoE, Miss Fortune för AD, Sona och/eller Morgana som Support och det är i stort sett klart. Denna combo fungerar dock nästan aldrig när man få banna folk. Just ovanstående gäng är mer eller mindre aldrig tillgängligt. Undra varför...

En variant jag själv skulle vilja prova är med Shen, Pantheon och Twisted Fates. Temat är teleport. Samtliga hjältar kan ganka hur bra som helst, och när det väl drar ihop sig mot slutet kan man som nödlösning spela super defensivt och bara nyttja TF ocn Panth för "back-dooring"

Worgen Cinematic



En ny Worgen Cinematic har släppts, som visas i samband med att man får lära sig om förbannelsen. Jag gillar det verkligen, men på samma gång känns det lite "fel" att Warcraft helt plötsligt ser ut som 20-talets England.

Det här är inte hälsosamt för mitt icke-WoW spelande. Jag är ju lite småsugen på att återvända. Men jag är inte pepp på att maila Blizzard och se till att få tillbaka mitt konto. För så länge de håller de fryst så är risken för mitt återfall mindre.

Loop-zooka



Battlefield 1942 + Loopande flygplan + Bazooka = Win

Bilbo "Freeman" Baggins



Då var det mer eller mindre bekräftat att The Hobbit börjar sin inspelning i Februari med
Martin Freeman i rollen som Herr Baggings. I mina ögon ett riktigt bra val. Martain visade en riktigt övertygande roll som Dr Watson i Sherlock serien, samt att han även visat en komisk sida i både Hot Fuzz och Liftarens Guide till Galaxen.

Vidare så har de även castat alla dvärgar. Inte direkt några stora namn.
Thorin - Richard Armitage
Fili & Kili - Aidan Turner & Robert Kazinsky
Dwalin - Graham McTavish
Oin - John Callen
Bombur - Stephen Hunter
Dori - Mark Hadlow
Gloin - Peter Hambleton (var även med i Lord of the Rings som Gimlis far)

Övriga roller är ännu inte 100% bekräftade, men både Ian McKellen och Andy Serkis har sagt att de vill vara med i filmen. Så det är bara att hålla tummarna för ytterligare ett underbart äventyr i Midgård.

Via - Deadline

Diablo 3 - Demon Hunter



Igår var det dags för Blizzcon där diverse nyheter om World of Warcraft, Starcraft 2 och Diablo 3 avslöjades. De två förstnämnda spelet intresserar mig inte särskilt mycket. Expansionen Cataclysm verkar förvisso rätt underhållande, men under allt spektakel är det fortfarande samma spel... på gott och ont.

Starcraft 2 verkar mest få lite nya minispel i form av en version av Bejeweled och en variant av DotA. Har fortfarande inte tagit mig till att kolla vad spelet kostar eller om min dator pallar med det. Väntar fortfarande tills det har kommit tillräckligt med expansioner så man kan spela alla tre rasernas kampanj.

Men till sist då har vi ju då Diablo 3 som fick sin sista klass avslöjad. Som i stort sett alla förutspått var den 5:e en avståndsbaserad klass, i det här fallet Demon Hunter. Jag vet inte om det är pga nyhetens behag, men den här klassen verkar betydligt mer häftigare och genomarbetad än vad vi sett tidigare.

Tycker fortfarande det är synd att min käre Paladin inte tog sig med i uppföljaren, så det lutar väl mot en Witch Doctor för min del... eller kanske en Monk... eller varför inte Barbarian... äh, jag har rätt många månader på mig att bestämma mig.

Vad ska ni spela?


TMNT



Så här vill jag vill att min bil ska se ut

Forsaken World



Det är inte många MMO som lockar nu för tiden. Varken WAR, WoW eller något annat. På horisonten finns ju dock både "ToR" och "Dark Millenium". Men nu även det asiatiska free-to-play Forsaken World.

Ett asiatiskt free2p spel betyder ju till 95% grindfest, men det här ser ändå ut att kunna vara något jag kan tänka mig testa. När det väl kommer. Just nu är det dags för stängd beta, som öppnar för i Q1 2011. Och hur många spel kommer inte då? Aja, inga gratis MMO i alla fall.

Vad som gör Forsaken World intressant är ju inte klasserna eller raserna. Utan gudarna. För det är nämligen spelarna som kommer kunna bli till gudar. De har förklarat det lite simpelt dock. Men på ett ungefär kommer det finnas ~10 gudar som kommer skifta från vecka till vecka. Till exempel kommer den spelare som färdats längts sträcka (till fots) bli belönad som "God of Travel" och få tillgång till en teleport spell.. osv..

Ingeting kanske att direkt sträva efter, men samtidigt kul att ge de mest hängivna spelarna något att slåss om.

Gratis är gott, så jag lär väl kasta ett getöga på det när det till slut blir tillgängligt.

749 in 15



En charmig tribut till NES 25 års jubileum. Många fina minnen av både bra och dåliga spel.

Cool story bro



Random funny jag hittade på nätet. Gjorde min dag lite bättre.

New Vegas



Jag pallade aldrig med Fallout 3 som i stort sett var Oblivion med gevär. Spelade ett par timmar, blev less, sålde det. Finns inte en chans att jag provar på senaste Fallout New Vegas.

The Harrowing



LoL förbereder för
deras version av Halloween. En bunt med nya skins som ska vara begränsade till att endast vara tillgängliga under högtiden. Blir att spendera en hel del RP där kan jag säga. Nosferatu Vlad är bara ett måste för mig.

Sen så blir det så klart dags för den efterlängatde feta patchen (länk till Notes). Det var inte sådär jätte mycket nytt att berätta som inte redan blivit avsöljat. En ordentlig balansering helt enkelt. Dock är Urgot i stort sett orörd och lika värdelös fortfarande. Till och med Swain hinner få en boost innan honom.

Malady (det som förut var det sämsta föremålet i spelet) får sig ett rejält lyft. 
  • Recipe changed to: Dagger + Dagger + Amplifying Tome + 550 gold = 1825 total cost
  • Base stats changed to +50% attack speed, +25 ability power
  • Unique Passive changed to: Your physical attacks shred your target doing 20 magic damage and reducing their magic resistance by 6.
  • Magic resistance reduction stacks up to 4 times
Med andra ord så blir det här ett av de bättre föremålen du kan skaffa till en AD/AP hybrid.

Det som däremot var nytt för min del är att de för om några runor. Närmare bestämt så sänker man APen runorna med 15% i effektivitet och ökar AD runor med 200%(!). Hur stor konsekvens detta kommer få återstår ju att se. Känns dock lite småsurt att jag nyligen köpt upp en massa APen runor som nu kanske blir värdelösa.

Fortfarande så lirar jag ju mest Tank och Mage, men det är ändå trevligt att ha en rune-page dedikerad till närstridskämparna, särskilt nu när Jax får lite kärlek. Nåja, först ska jag bränna lite mer poäng på Dodge runor för 820 IP/styck.

The most challenging system ever



Nintendo Entertainment System (NES) fyller 25 år idag. Eller i alla fall i USA. Maskinen släpptes den 18:e Oktober 1985, och det skulle dröja till den 1:a September 1986 innan vi i europa fick ta del av maskinen.

Mitt första kontakt med Nintendo var när jag var 4-5 år gammal. Minns att min granne fick en i Julklapp och vi spenderade många, många timmar med att försöka hitta prinsessan i Super Mario. Eftersom jag inte själv ägde ett tv-spel så var jag för evigt dömd att spela som Luigi (kanske därför jag fortfarande alltid väljer honom i Mario Kart, Party osv).

När jag väl fick min egen 8-bitars konsoll så hade jag inte särskilt många spel i min ägo. Så varje helg brukade jag få följa med min pappa till Video-teket brevid busstation och välja ut 1-2 spel att ha under helgen. Här var det oftas vikigt med en grym framsida till spelet. Man hade sällan koll på vad man egentligen tog hem. Och visst hände det att man satt fast en hel helg med bara
The Adventures of Bayou Billy.

Hur som helst. Grattis Nintendo!

Boring RPG



Hittade det ultimata tidsfördrivet -
Boring RPG.

Precis som det låter så är det extremt händelselöst. Klicka på en knapp och läs vad som händer. Ju högre level du är ju längre får du vänta med att klicka Play. Lite smålustiga saker händer då och då, som att man till exempel möter en radioaktiv bäver eller att man får lite skägg och mer i visdom.

Om ni känner för att skapa ett konto så tar det 5 sekunder, sedan kan ni sitta och chatta med mig.

A step in the light direction



Riot lyssnade ändå på all kritik de fick angående Lux så de har gjort om henne, både utseendemässigt och till viss del hur hennes spells fungerar. Hennes roll ser ut att bli en Mage/Support combo, ungefär som Morgana & Janna. Hon kommer ha tillgång till både en snare, en sköld, och lite damage.

Light Binding: Lux releases a sphere of light that binds and deals damage to up to two enemy units, dealing 50% effect to the 2nd unit struck.

Prismatic Barrier: Lux throws her wand and bends the light around any friendly target it touches, protecting them from enemy damage.

Lucent Singularity: Fires an anomaly of twisted light to an area, which slows nearby enemies. Lux can detonate it to damage enemies in the area of effect.

Finales Funkeln (Ultimate): After gathering energy, Lux fires a beam of light that deals damage to all targets in the area.

Illumination: Lux's damaging spells charge the target with energy for 6 seconds. Lux's next attack ignites the energy, dealing 20-190 (depending Lux's level) magic damage to the target.

Och föresten så har jag hittat ett gäng som
Podcaster LoL, värt att kolla upp.

Caught between a rock and a hard place



Jag har aldrig provat att ladda hem ett så kallat gratis-skin som är skapat av en spelare. Jag har sett att det finns en hel del snygga på leaguecrafts hemsida. Det är ju till och med så att Riot själva har använt sig av ett par av deras skin, bland annat "Fallen Morgana", "Frosted Ezreal" och "Bildgewater Katarina".

Nu senast har jag sett att Malphite fått sig ett riktigt fint skin, något jag hoppas innerligt att Riot tar sig an.

Föresten så gjorde vi ytterligare ett försök att spela ihop härom kvällen. Som vanligt så verkar vi totalt sakna teamplay då vi blev ägda mer än en gång. Vi måste fortsätta och nöta och verkligen hitta en kombination som fungerar.

Våra vinster har än så länge varit med Amumu som tank och MF som Carry. Mer hjältar med AoE efterlyses!

You have my mace, and my Kilij

Deadliest Warrior är varken ett favorit program eller spel, dock väldigt underhållande sådana. Har spenderat lite tid att uggla igenom diverse klipp (från tv programmet) och hittade faktiskt två sköna klipp på två riktigt sköna vapen.



Det första är något så simpelt som en Steel-mace, men ruggigt effektiv. Jag måste se till att skaffa mig en sån här. Perfekt när det väl blir zombie invasion och man inte har råd att slösa kulor. Charmen ligger ju att vem som helst kan plocka upp den här och orsaka rejält med skada. Viss träning krävs dock innan man kan börja få huvuden att explodera som vattenbalonger



Det andra vapnet jag vill visa är den grymt underskattade Kilij, även känd som en turkisk sabel. Ignorera att de jämnför detta svärd som att det vore nästan lika häftigt som en Katana, Kilij är häftigare. Historie nörden inom mig är sjukt intresserad av dess lite "mindre" kända grejerna, och det är kul att få se lite utav dem, även om det är i detta flum program.

Something wicked this way comes



Som utlovat är nästa riktigt stora patch till LoL på ingående. Förutom ovanstående skins kommer här en fet lista med förändringar. Dessa är inte 100% säkra att komma med i den slutgiltiga patchen, men räkna med att de allra flesta kommer att ske. Jag vill inte totalt dränka er i text, så jag tar bara upp de riktigt stora förändringarna. De hjältar som vara för lite förändring i Cooldowns och diverse mana kostnader listar jag inte.

Vill ni läsa hela listan så gör ni det bäst här.

Evelynn får äntligen sin remake. Hennes passive blir mer lik hennes tidigare Ulti och hennes nya Ulti blir en AoE Exhaust (blind+slow). Hon kommer bli snabbare när hon kommer ur stealth och "Hate Spike" kommer att träffa 2st champions.

Jax får sig också en välbehövlig boost. Dock mest i form av siffror. Samtliga attacker verkar bil lite starkare, och "Empower" blir en single target spell. Hans Ulti kommer även kunna aktiveras för snabbare effekt.

Ryze blir också väldigt omgjord när det kommer till siffrorna. Samtliga spells ser ut att få nya kostnader, CD's och AP ratios. Nytt är dock att "Rune Prison" kommer göra skada direkt i stället DoT.

Teemo kommer kunna bli osynlig på bara 1,5 sekunder. Hans Ulti kommer hädanefter stackas (likt Corki). Han kommer kunna ha 3st svampar i lager som han ska kunna placera ut med bara 1 sekunds mellanrum.

Sen verkar samtliga Tanks (förutom Shen) bli balanserade. Nya manakostnader, CD's och AP/AD ratios verkar hända alla. Dock så är nog Galio den enda som får smaka på nerf klubban. Samtliga spells för en ökad mana kostnad och hans Ulti får reducerad effektivitet (från 2,5 sek till 2).

I det stora hela ser det ut att bli en mycket bra patch, ska bli kul och se om det blir Eve hysteri eller inte, i vilket fall som helst så är många av de mindre spelade karaktärerna i behov av detta ansiktslyft.

(P.S - Malady får sig också en liten boost)

Lux



Här har ni Lux, den senaste karaktäre att bli "läkt" från PTR i LoL. Modellen är ful som stryk och skillsen ser extremt värdelösa ut. Men som vanligt är betyder detta inte att den färdiga produkten kommer sluta så här, vi vet ju alla hur det sett ut vid tidigare avslöjanden.


(Passive) Illumination - Lux's damaging spells illuminate the target for 6 seconds. Lux's next attack ignites the debuff, dealing 20-180 (depending Lux's level) magic damage to the target.


(Q) Light Binding - Lux releases a sphere of light that blinds and deals damage(80/135/190/245/300(+AP*0.75)) to up to two enemy units, dealing 50% effect to the 2nd unit struck.


(W) Prismatic Wave - Fires a Prismatic Wave that bends the light around any friendly target it touches, stealthing them for 3 seconds. In addition, Lux gains passive cooldown reduction(3/6/9/12/15%).


(E) Lucent Singularity -Fires an anomaly of twisted light to an area, which slows(13/16.5/20/23.5/27%) nearby enemies. Lux can detonate it to damage(60/105/150/195/240(+AP*0.6)) enemies in the area of effect.


(R) Finales Funkeln - After gathering energy, Lux fires a laser pulse that deals damage(250/350/450(+AP*0.9)) to all targets in the area.



Jag hoppas detta bara är ett dåligt skämt...

The Son of Russ



Kunde inte låta bli att börja sketch på killarnas Deathwatch karaktärer. Ovanstående är då Kubbes Space Wolf Librarian med sin Force Staff i högsta hugg. Han är även beväpnad med en Bolt Pistol med Fire Selector som inte kom med på bild. Men jag antar att vapen bara är töntigt då man har tillgång till Smite och Avenger redan från start. Och innan ni säger något, så ja, jag kommer lägga till mer Space Wolf detaljer.

Mats rullade som väntat fram en Storm Warden Devastator, dock med brutala 12(!) i Styrka. Killen knuffar nu omkring 9000 kg och jag vill inte veta vad som händer när han kommer svingades med sin Claymore.

Saturday night RPG



Ikväll fortsätter vi med
Operation: Fallen Reich och äventyer Circket and Crocodiles, förhoppningsvis hinner vi klart hela kalaset ikväll om allt går som planerat. Det sista som hände var att Mats karaktär blev anklagad för mord. Vem är det egentligen som mördar folket ombord på båten och varför? Kommer de någonsin att anlända till Egypten, och i så fall vad väntar där?

Det blir nog även att skapa de två första Space Marines till Deathwatch. Ryktet säger att vi kommer få en Storm Warden Devastator och en Space Wolf Librarian (aka Rune Priest). Vem den tredje krigaren blir återstår att se. Förhoppningsvis har KG möjlighet att närvara när det blir dags att dra igång.

Metagame-critics



Vi fortsätter snacka League of Legends här och framför allt det så kallade metagame. Nu har jag inte spelet LoL tillräckligt länge för att ha upplevt alla förändringar. Detta enda jag kan säga är att när jag började spela så handlade allt om DPS och hur mycket man kunde pumpa ut i korta, snabba bursts, fly från teamfights och ganka. På senaste tid har det dock tagit en vändning till att kunna göra så mycket AoE och CC som möjligt i team fights.

Det som är intressant är att detta metagame bestäms till stor del av vad som sägs av toppspelarna, och framför allt en kille som går under namnet "Elementz". Han var med i laget "Counter Logic Gaming" som vann "World Cyber Games" i helgen. Orsaken till att folk lyssnar på vad han har att säga är
hans forumtråd som för tillfället har över 2 milijoner träffar och en hel del kommentarer. Även hans WCG tråd är värd att läsa, då han även där talar om hur metagame skiljer sig beroende på vars i världen man spelar.

Eftersom jag själv inte spelar på särskilt hög nivå ännu är det svårt att egentligen känna igen sig i det han säger. De gånger vi har spelat ihop som ett lag har det nästan alltid varit samma visa. Vi låter motståndarna bestämma spelsättet och mer eller mindre dominer early game innan vi anpassar oss och vänder mid/late game.

Jag tror vi har ett riktigt dream team på gång där det känns som att alla har hittat de roller och karaktärer som fungerar bra ihop, det gäller bara som sagt att börja spela tillsammans.

Leaguecrafting



Passerade i veckan 300 vinster i LoL (antalat förluster behöver vi inte tala om, men det är under 300 i alla fall), och jag läste på något forum att man först kan komma med tips och råd efter just 300 vunna matcher.

Jag har nästen exklusivt spela tank sedan level 10 eller så, Shen, Taric, Garen, Amumu och Galio var länge de enda jag riktigt bemästrade. Men nu på senare tid har jag även kommit igång med olika mages, så som Morgana, Vlad och Annie. Att spela som carry är väl fortfarande min största svaghet, efter att jag införskaffade Kog'Maw har det väl ändrats en aning, men det finns folk som utför den rollen bättre än mig.

Man har även kommit till insikt över hur pass viktigt runor är. Jag sitter desperat och farmar poäng till en tredje sida att fylla nu när jag fixat ihop både en för tanks och en för spellcasters. Melee DPS är mitt nästa mål. Jag har även blivit bättre på att placera wards. Har alltid haft mottot - Wards wins war, och det har bara förstärkts när man insett hur många ganks man både kan utföra och förhindra med dessa små hjälp medel.

Tack vare alla Streams man kunnat se sedan WCG drog igång har man även hunnit snappa upp ett och annat gällade hur man ska bygga upp ett 5-manna lag, och jag måste säga att vi är riktigt nära att komma igång på allvar med ett sådant. Det enda som fattas är väl att Marcus ska nå level 30, och att Tommy inser att LoL är viktigare än att plugga.

Gods Among Men



Fick äntligen hem min Deathwatch bok idag, så jag har suttit och bläddrat en massa i den för att upptäcka allt min inte redan visste.

Inledningsvis så bjuds man på massor av fluff. Till exempel väldigt ingående i vilket ordning de 19 implantaten opereras in och deras syfte. Hur en ny Marine rekryteras och lite mer igående historik om de olika Chapters man kan spela som.

Listor är som vanilgt väldigt underhållande när man rullar fram karaktärer. Något som det dock inte finns mycket av i denna bok. Finns en lista som heter "Past Events" där man endast får rulla 1d5 och läsa av resultatet, exempel på vad man kan rulla fram är - "Purged a Space Hulk", "Fenris Hunter" och "Banner Bearer". Inget som påverkar ens stats eller ger nya förmågor, men för de som vill ha lite extra till sin bakgrund.

Sedan finns det en betydligt roligare lista där man får slå 1d10 och lästa av "Power Armour History". Här går det dock få resultet som påverkar en lite mer. En rustning som varit med så länge att den inte går att smyga i (Ja, Space Marines kan smyga) men istället ger plus i Command.

Idéer på scenarion och karaktärer bara haglar i min hjärna när jag sitter och läser denna bok. Nu måste jag bara printa ut lite karaktärsblad så vi kan fixa lite Marines.

My never ending rage


Den här stripen är tillägnad till alla er som tycker att jag borde rita mer och komma igång med en regelbunden historia. Fuck you, säger jag bara. Är på tok för stor kritiker till mina egna verk, samt att mitt finska blod kokar över.

Anywho... back to the drawing board.

Amnesia



Äntligen kom patchen som gör att spelet fungerar med ATI X seriens grafikkort, vilket gör att jag äntligen kan avnjuta detta underbara spel.

Skate



Sådär lagom roliga rag-doll effekter på en fredag förmiddag.