The cake is a lie

Team Fortress 2 har tagit upp all min fritid de senaste 2 dagarna. Det är inte direkt ett spel jag vill höja till skyarna för man kan bli less efter några timmar intensivt spelande, men det är sjukt beroende framkallande. Än så länge har jag mest speltid med Medic, Soldier och Sniper. Medic klassen har de lyckats göra mycket intressant i förhållande till de gamla spelen, tack vare en helande bössa är man stor del av offensiven och i kombination med en Heavy är man nästintill ostoppbar. Kanske beror det på att 90% av spelarna fortsätter skjuta på den man healer istället för att plocka bort källan till problemet. Soldier gillar jag för att han är bra i alla tillfällen. Han kan spränga flera fiender samtidigt, spränga bort vakt-torn, skydda baser och han kan rocket-jumpa. Sniper är bara allmänt skön när man väl lärt sig behärska geväret. Till skillnad från andra shooters behöver detta sniper-rifle laddas upp för att kunna döda någon på ett skott, och sen så kämpar jag med att ta 25 headshots för en achivments.

På tal om achivments är de rätt enkla att plocka. Spela en gång som varje klass, spela varje bana en gång, döda X antal motståndare, heala X antal mycket och klara vinn varje bana under vissa förhållande. Självklart går de att boosta dem om man känner för det, men annars tar det inte allt för länge att få dem.

Half-Life 2 går dock lite segare för mig. Har småspelat lite i första spelet, men inte kommit särskilt långt. Helt enkelt är jag inte så intresserad av det spelet men jag kommer nog ändå harva mig igenom för att e.v ändra uppfattning.

Har tittat lite mer på Hellgate London som KG snackade om och peppen är ju tyvärr maxad. Det verkar så jävla grymt och att spela med ett par vänner co-op verkar ännu grymmare. Ska försöka övertala Sophie att börja spela det också, då blir vi i alla fall 3 pers om nu inte Kubbe, Edvard eller Mats ansluter vilket skulle vara ännu bättre.

Nästa helg är jag ju ledig vilket betyder att vi fortsätter med äventyret. Edvard lär väl vara med denna gång och han ska få lite extra information att ta med sig till Altdorf. Hajsis skulle också komma förbi någon dag i helgen och dumpa av ett par brädspel, bland annat Blood Royal som Edvard surrat om, sen kanske det blir lite NHL 08 eller något annat bus.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

hellgate:london är rätt trevligt faktiskt...

2007-11-03 @ 16:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback