Shattered Hope

image123

Make ready your chainsword, strap on your bolter, and say a prayer to the God-Emperor for Warhammer 40,000: Dark Heresy is here. Step into the role of an agent of the Inquisition, hunting out and destroying the foul and twisted influence of Chaos. 


Vet att jag surrade om det här någon gång i sommras, men nu har jag hittat det. Ett färdigt äventyr med 6st färdiga karaktärar som är redo att ge sig ut på äventyr. Såklart är det även med lite regler, men i grund och botten ser det ut som WHRP med lite färre stats att hålla reda på och allt verkar vara i en skala på 1-100. Kanske inte så förvånande 
med tanke på att det är Black Industries som gör båda spelen. I alla fall så finns det nu möjlighet för oss att prova på det korta äventyret inom en snar framtid då ingenting annat står på schemat.

Angående fredagen så verkar alla ha koll på vad de ska köpa med. Jag kommer köpa ett par 2-Liters drickor också, men är ni finsmakare får ni ta med egen dryck också. Eftersom Edvard kommer rätt sent till Pite så antar jag att vi inte äter förän 17-18 tiden. Ska be min mor om skjuts om inte någon annan har bil, skulle vara skönt att göra bort handlingen så tidigt som möjligt så det inte blir så jefla stressigt. Om Mats kommer har jag inte greppat än, men om du läser det här så är du mer än välkommen.

Spelade föresten Dark Crusade till PC idag. Gav mina favoriter Necrons en chans att övertyga, men det gick inte vägen. Hade lite svårt för deras spelstil, och jag störde mig på att alla Destroyers köptes en och en istället för i grupper om 3. Så istället vände jag mig till Tau som var betydligt charmigare att spela. Att ösa så mycket eldkraft över fienderna har sällan varit roligare eller enklare. Ska försöka ta över planeten med dem nu innan jag ger något av de andra lagen en chans. 40K är faktiskt rätt häftigt. Om det nu inte vore för att jag visste att figurerna till 99% bara skulle ligga i en låda och samla damm skulle jag mer än gärna börja bygga upp en arme.

Kommentarer
Postat av: Krille

Praise the emperor and pass the ammunition!

Postat av: Edvard

Fan, börja inte med 40k. It's a trap!

2007-10-11 @ 22:08:47
Postat av: Nick

Har kommit fram till att man inte behöver 40K när man har Dark Crusade till PC, it fucking pwns!!

2007-10-12 @ 12:33:48
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback