Post it!

Nu har jag börjat styra om mitt WoW missbruk. Stranglehold och Mass Effect Collectors edition är beställda tillsammans med en fin anime DVD box till Sophie. Hon ville ha .Hack/Sign som jag inte vet så mycket om förutom att det var ett mediokert spel till PS2. Serien finns ju för övrigt på tv-links eller andra nätsidor, men det är ju något spceillt med att äga en fin box man kan ha i bokhyllan.

Upptäckte i dag att jag hade en drös med obetalda räkningar. Tydligen har jag valt att få e-fakturer från vissa företag, vilket betyder att räkningarna bara ligger i en väl dold folder på mitt internet-bank-konto och väntar på betalning. Upplysningen kom när jag fick hem en dyr påminnelse från ett av företagen och märkte att jag bara var veckor från att ha kronofogden bakom dörren. Aja, ingen fara nu när allt är betalt och jag är medveten om när och hur jag ska betala dem i framtiden.

Serien Heroes har ju som bekant börjat visas på TV4, så jag hoppas att en bunt med okultiverade människor fårr möjligheten att uppleva vår tids största och bästa serie. Jag vet då att jag minns fått 5-6 personer på mitt jobb att uppskatta serien. Själv sitter jag med Johan och Jonas och gnuggar händer i väntan på nästa säsong som släpps i USA någon gång i slutet av September. Förmodligen i samband med att alla andra serier (läs: Dexter, Scrubs, South Park, Family Guy, Simpson etc) börjar visas igen.

Jag har lite dubbla känslor inför BioShock. Alla snackar ju om hur bra och atmosfäriskt det är. Jag tvivlar inte på dem ett dugg, men är det ett spel för mig? Jag har aldrig varit mycket för varken Resident Evil, Silent Hill eller Call of Cuthulu och BioShock landar väl närmast i den kategorin med spel. Personligen anser jag att jag har en ganska bred spelsmak där man kan hitta allt från Japanska RPG spel till EA senste fotbollsspel, men dessa "skräck-spel" klarar jag sällan av. Är det kanske på tiden jag tar tag och börjar njuta även av denna genre eller kommer det bara att sluta hos Kim med resten av spelen. Nu när jag tänker efter så är det enda skräck-spel jag någonsin spelat ut Obscure till PS2 för X antal år sedan och det var ju riktigt kul.

Helgen är fortfarande oplanerad, så jag hoppas att så snart som möjligt höra förslag av nära och kära. Kubbe vet jag peppar för Shadowrun eller bara någon allmänt rollspelande. Men ni andra då? Hör jag inte av er innan imorgon blir det med största sannolikhet en kväll framför datorn och WoW. Och bara för att fylla ut bloggen lite mer med WoW-snack kan jag säga att jag med största sannolikhet tar 68 ikväll och kan börja flyga. Wiiieee!!!


Har föresten äntligen hittat ett användningsområde för mina många sugrör som sammlar damm i köket.

image114



Kommentarer
Postat av: Edvard

Vi kan väl dra en Shadowrun? Vet inte om tjoffen följer med hem, jag tror inte det då han nog har mycket att göra med såväl Bioshock som FF11 som han ska börja om med nu i dagarna. Ska fråga han, men om jag känner honom rätt (vilket jag nog gör) så är svaret: "nej". Men att lira lite Shadowrun tycker jag låter jäkligt fett. Vi kan i vart fall inte tillåta att det blir en kväll framför datorn med WoW, hä är omöjligt.

2007-09-13 @ 14:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback