You've just been RROD

Jaha, då var det dags för min Xbox att visa röd ring igen. Lagom i samband med att man faktiskt har beställt Tales of Vesperia dessutom. Jag har sagt tidigare att om denna box också väljer att braka ihop att jag skulle sälja allt och skaffa mig en Playstation 3 istället. Och nu är jag faktiskt i den positionen. Å ena sidan känns det ju i så fall lite bittert att behöva göra sig av med alla 36 spel, inklusive alla tillbehör som jag faktiskt har hunnit skaffa mig. Jag vet att jag har garanti för min 360 som kommer bli reparerad, but still. Skulle vara najs med en Playstation nu när det ändå börjar komma en del intressanta titlar, och jag spelar ju i ärlighetens namn inte så mycket teve-spel nu för tiden.

Fördelar och nackdelar, det tål att tänkas på...


Kommentarer
Postat av: Krille

Vad snackar du om? Du har ju gratis service på maskinen. Dessutom, utan att vara hateful mot PS3, why? Let me know om du ska sälja, kan väl snappa upp ett par spel isåfall I guess.

2009-06-21 @ 21:45:12
Postat av: Nick

Jo, jag vet att det är gratis service.. är bara tillfälligt jävla bitter över att den börjat hänga sig och ge ifrån sig ett rött sken. Enda orsaken att sälja den skulle ju vara så att man kan köpa något annat för pengarna... typ en fet jävla Eldar armé

Postat av: Edvard

Ett svar på frågan "why" är kanske att han vill se bly-ray-filmer. :D

2009-06-22 @ 10:01:10
Postat av: Krille

Min 360 har ju fått en RROD och det var ju rätt väntat med tanke på hur mycket den används. Min PS3 dog efter två dagar av spelandes Genji, it just happens.

2009-06-22 @ 10:27:01
Postat av: Edvard

Japp, men oavsett hur mkt gratis service man får på 360n så kan man ändå inte se BLY RÄJ på den.



Tror inte PS3an är speciellt mkt driftsäkrare än 360n generellt sett, men med tanke på hur få som äger en och hur sällan den används jämfört med 360n, så är det ganska logiskt att man mest hör talas om kejkade 360s.



Dessutom är ju RRODen så jävla ikonisk, den blir liksom större än själva problemet i sig. PS3an gör inget särskilt när den dör, den bara kejkar. Det blir som ingenting att prata om där.

2009-06-22 @ 13:02:38
Postat av: Krille

Indeed ,får man röd cirkel vet man iaf vad som är fel.

2009-06-22 @ 16:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback