Good old RPG



Önskar jag kunde skylla mitt dåliga uppdaterande på att jag faktiskt gjort något vettigt istället... men icket. Istället har jag slösat pengar på
GoG's julrea. Införskaffade mig det gamla startergi-spelet Tropico och även det lite nyare Evil Genius som är en slags lillebror till Dungeon Keeper.

Men så skaffade jag även klassikern Dungeons & Dragons: Tempel of Elemental Evil. Främst för att jag länge törstat efter ett ordentligt turn-baserat RPG att sitta med, men även för att jag minns när jag själv var med och spelade pen-and-paper varianten med D&D 2.5 reglerna med Edvard, KG, Kubbe och Mats.

Hade inledningsvis stora planer på att försöka återskapa vårat lilla sällskap - Fighter, Cleric, Monk och Bard. Men istället så blev det en grupp med Chaotic Neutral som är jakt på lite skatter. En förhållandevis kliché aktig uppställning jag valde att spela med;

- Human Sorcerer (True Neutral)
- Half-Orc Barbarian (Chaotic Evil)
- Human Cleric (Chaotic Good)
- Dwarf Fighter (Chaotic Good)
- Elf Rogue/Wizard (Chaotic Neutral)

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Finns det någon snabbknapp för 5-feet move? Det är egentligen det enda jag skulle vilja lägga till i det där spelet.

2011-12-20 @ 18:55:37
Postat av: EDVARD

Du kanske blir glad av att höra detta. Jag håller just på att spela kampanjen med samma 2.5-regler men med ett annat gäng (denna gång fighter, cleric, wizard, bard).



Vi missade en skön regel i AD&D2 när vi spelade. Rogues får 2 xp per GP i treasure de hittar i dungeons. Fiffan vad det gör att bards levlar i klassiska ToEE, de har inte ens gått in i templet än och vår bard är level 7. Det hör ju kanske till att jag kör ExAKT som äventyret är skrivet denna gång och inte fixar till lite som GM.



Du spelar väl med alla circle of 8's addons? Det gör datorspelet mycket mera strömlinjat. Jag hade egentligen hellre rekommenderat dig att spela skiten nedladdat, om du nu var så ond att du använder dig av piratkopierat material, ARRRRh!!!

2011-12-31 @ 00:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback