Who let the dogs out?



Efter att ha sett episode 3 av A Game of Thrones tycker jag att serien har börjat ta sig riktigt bra. De första två avsnitten levde mest på hypen och hade ett extremt högt tempo i förhållande till böckerna. Men nu är saker och ting satta i rullning.

Jon har anlänt till väggen och man har fått börja stifta bekantskap med The Night Watch. I söder får vi äntligen se Aryas tränare Syrio Forel, som jag tycker är en av de bättre "små rollerna" i boken. Cersei och Joffrey beter sig som svin, vilket jag älskar att hata. Ed får träffa kungens så kallad råd. Och i öst börjar Daenerys komma in i rollen som Khal Drogos drottning. All is well.

Men en sak som irriterar och stör mig mer än någonting annat är vargarna. För att vara mer specifik så är det bristen på de nämnda vargarna som stör mig. De var med som hastigast i första avsnittet. Vi fick se Nymeria och Lady en kort stund i andra. Nu i tredje förväntade jag mig att i alla fall få se lite av Jons varg Ghost, men icket!

Where the fuck are my dire wolves at?!?!

Kommentarer
Postat av: Fellow fan

Håller med dig!

2011-05-05 @ 14:57:20
Postat av: Steph

Game of Thrones verkar bra, har funderat ett tag på att börja kolla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback