Dominion Beta



Idag fick jag chans att prova på Dominion för första gången. Riot kör sin lilla test beta på "off-peak-hours", så kring 16:00 var det tydligen läge. Ett första intryck helt enkelt.

Till att börja med så är movespeed det viktigaste. Alla, och jag menar verkligen alla, spelar med Boots of Mobility direkt från start. Den givna stratergin har varit att man skickar 3 pers top för att cappa Windmill, medan de andra 2 i laget få cappa de två närmare punkterna. Sen börjar hysterin.

Folk springer kors och tvärs i jakt på både kills och punkter att ta över. Det verkar vara svårt för folk att förstå att 3 punkter räcker för att vinna. Det finns sällan tanke på att försvara det man har, utan man vill alltid ta den där 4:e och 5:e punkten som leder till att man börjar tappa sina egna punkter.

Trots det så var det riktigt kul. Karaktärer som har naturligt hög move är att föredra (Rammus är galet bra), samt de som klarar av att döda folk 1vs1 eller till och med 1vs2 är också grymma. Ändå känns de som att alla karaktärer passar in på något sätt. Matcherna är ju bara drygt 20 min långa, om ens det.

Sen är det ju såklart ett par nya
items man bör ha koll på. Alla känns extremt bra på just denna karta.

Ser mig själv fortfarande spela den vanliga Summoners Rift kartan i första hand. Dominion kommer jag bara köra när vi inte har ett fullt lag att spela med, eller när jag bara känner för att spela en kort stund.

Har ni hunnit med att prova det ännu?

Kommentarer
Postat av: Linus

Körde några matcher just och jag måste säga att det är riktigt underhållande. Samt SNABBT. En jämn match behöver inte heller ta 60-70 minuter som det kan göra i vanliga fall, utan det är max 20-25 minuter, och då är det en jämn match.



Items är riktigt bra, så nu är det egentligen bara att mixa och matcha sakerna till rätt karaktärer. Det hade dock underlättat om man gjort alla items mer lättillgängliga, som det är just nu är det en djungel att försöka hitta allt nytt. Men det är då en stor variation av items. Allt från saker som gör att du springer snabbare och cappar snabbare till ett AP-item som revealar osynliga on-hit samt sätter ner anti-invis field på marken vid aktivering. Trevliga saker :D



Maokai är för övrigt CHEF på Dominion. God damn vad bra hans ulti och CC är på den banan.

2011-09-22 @ 18:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback