Champion listing

Efter att jag tagit mitt uppehåll från LoL så har jag hunnit missa en hel del saker, framförallt nya hjältar. Så jag tänkte göra en snabb genomgång av de som kommit till och vad jag tycker om dem än så länge.


Sejuani släpptes i December, och jag köpte henne faktiskt samma dag som jag tog mitt avbrott från spelet, så det är inte förän nu som jag riktigt har hunnit prova på henne. Som många andra hjältar faller hon under katergorin "tanky-dps". Men jag tycker nog inte hon är något utav det.

Visst, hon duger att jungla med, men inte så mycket annat. Hela hennes kit är baserat på att frysa (slowa) motståndarna och hon har ingen riktigt dps att komma med. Man känner sig lite som ett vandrande lag som folk väntar in i det sista med att ta hand om. Även om modellen till hjälten är ganska läcker så är det här Riots sämsta hjälte sedan Karma.


Ziggs har jag inte fått möjlighet att spela ännu. Han är en klassisk mid-mage med extremt bra range på sina spells. Av vad jag har kunnat läsa till mig så har han redan hunnit bli nerfad sedan sin release, då han uppenbarligen hade löjligt hög skada på sin Ulti.

Av de senaste hjältarna är det i alla fall Ziggs som jag har sett minst av, men jag gillar hans concept och kan mycket väl tänka mig att inhandla honom som min nästa hjälte, om det nu inte hinner komma någon annan.


Nautilus blev dock mitt direkt köp efter mitt uppehåll. En fet "big-daddy" med ett ännu fetare ankare som jag skrev i min förra LoL post. Nautilus är en grym junglare och en ännu elakare tank. Även om jag precis har börjat spela och lära mig honom har jag fått positiva kommentarer för mitt spelande med honom.

Det här är en hjälte som Riot verkligen har lyckats med, både till utseende och spelstil.


Fiora kan bäst liknas med Master Yi. En karaktär med extremt hög singel-target-damage och mycket, mycket i attack speed. Hon är ganska långt ifrån den spelstil som jag är van med, men jag har stött på henne ett par gånger, och det slutar nästan alltid med att hon dominerar i slutet av en match.

Det här är också en hjälte jag skulle vilja ha i min ägo, just bara för att hon har en sån annorlunda spelstil i förhållande till de hjältarna jag brukar spela. Dock har hon kanske spelets tråkigaste orginal skin, så man behöver nog investera i ett extra.


Lulu är det senaste tillskottet sen jag tog uppehåll. Hon är även den första riktigt support hjälten som de har släppt sedan Karma (för över ett år sedan). Även om jag inte själv har hunnit testa henne, så gillar jag henne skarpt. Hennes kit är fortfarande baserat som en support hjälte, men där det kanske bör finnas heals av olika slag så kan Lulu bara ge mer skada.

Jag har även sett henne användas i mitten som en mage vid mer än ett tillfälle. Även om det kanske inte är hennes naturliga position så fungerar hon bra mot ett par hjältar då hon relativt enkelt kan zona ut folk med hjälp av sin lilla fe-kompis Pix.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Det snittsiga med Lulu är ju att två av hennes fyra spells har dubbla funktioner.

2012-04-01 @ 11:31:07
Postat av: Kubbe

Sett bland annat GuardsmanBob använda Lulu top med attackspeed items, funkat riktigt bra.

2012-04-01 @ 12:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback