Chronicle



Var och såg Chronicle igår på bio med Sophie. Och jag måste väl säga att jag var inte direkt super imponerad av filmen. Visst, jag var väl medveten om vilken typ av film jag skulle se, men jag hade ändå lyckats hajpa upp den rätt rejält för mig själv.

Filmen handlar om 3 ungdommar som hittar något mystiskt i en grotta som ger dem telekenetiska krafter. Självklart är en i gruppen svårt mobbad och har det ännu värre hemma, vilket i sin tur leder till att han böjar missbruka sina krafter. Förutsägbart, men samtidigt en trovärdig historia. Ingen av huvudpersonerna drömmer om att bli en "superhjälte" eller att använda sin kraft för något gott. Dom dummar sig helt enkelt som pojkar brukar göra tills saker går överstyr.

Chronicle känns lite som en mix av Jumper och Cloverfield. Inte direkt en film jag kommer minnas för något speciellt. Även skönt att de mer eller mindre avslutade filmen utan något cliffhanger, även om de aldrig riktigt avslöjade vad det var de hittade.

Kort och gott en helt okej film. No more. No less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback