Cygnar Patriot



Det var länge sedan min pepp på Warmachine var så här stor. Tror det mest har att göra med att jag slutade spela LoL, så nu måste jag fokusera min nördighet på något annat. Peppen har lyckligtvis spridit sig till mina Warmachine vapendragare Kubbe och Viktor, så förhoppningsvis kan vi börja lira nästa vecka med våra grundboxar.

Har suttit och planerat ihop min första 25p arme (som skulle motsvara en 1000p arme i Warhammer, fast med betydligt färre modeller), och jag kommer att lägga min beställning på de modeller jag saknar i slutet på den här månaden samt färg. Här ska målas!

I min 25p trupp hade jag tänkt spela med följande;

- Commander Coleman Stryker (-6p)
- Iron Clad, Heavy Warjack (7p)
- Lancer, Light Warjack (6p)
- Squire, Solo (2p)

- Journeyman Warcaster (3p)
- Charger, Light Warjack (4p)

- Stormblade, Leader+5 Grunts (5p)
- Black 13th Gun Mage Strike Team (4p)

Tack vare en Squire och Jr Warcaster kommer jag få 4 Focus poäng "extra" till Coleman, vilket kommer göra honom betydligt mer effektiv i både närstrid och ge honom möjlighet att aktiver både Warjacks och kasta spells på samma runda. Mina Stormblades kommer att få agera stomme tillsammas med min Ironclad. Till sist har jag 13th gänget att nyttja på avstånd och lösa upp andra knepiga situationer som kan uppstå.

Det enda som jag saknar figurmässigt är en box med Stormblades som kommer få ingå i min februari beställning i samband med en jäkla massa färg och tillbehör.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Kommer nog köra:



Warwitch Deneghra

2x Deathripper

Slayer

Skarlock Thrall

10 Mechanithralls

Necrosurgeon & Stitch Thralls

2x Pistol Wraiths



som min 25pts lista. Enda jag saknar är dock en Necrosurgeon, får se när jag inhandlar en sådan.

2012-02-09 @ 22:59:29
Postat av: M.Malchick

jag har länge velat pröva måla warmachine figurer,

och just Cygnar är en av dom jag är mest peppad på,

men jag är inte särskilt sugen på att börja med en egen armé.



för en mindre summa skulle jag kunna måla dina.

måste bara måla klart ett chaos warshrine först. :)



Hör av dig om du skulle vara intresserad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback