Eden Eternal



Normalt sett så brukar jag hålla mig borta från de dussintals "koreansk-gratis-mmo-spelen", men nu blev det så att jag halkade in på ett med Sophie. Spelet i fråga blev
Eden Eternal. Och mer sterotypiskt mmo än så här går nog inte att hitta. Klassiska questar där man ska döda X antal av Y, om och om igen. Samt några instancer med jämna mellanrum.

Det som fick mig intresserad av spelet, förutom möjligheten att spela med Sophie, var det relativt unika klass systemet som de använder sig av. Kort och gott så är det nästan precis som i Final Fantasy 11. Det räcker med att man skapar en karaktär, för man kan när som helst byta yrke.

Förutom att gå upp i vanlig level så finns det även ett class-level system som man kan levla parallelt, och alla klasser förutom de två första (krigare och magiker) har någon form av level krav. Siktar man till exempel på att bli en Templar måste man både levela upp Warrior och Cleric, osv.

Jag har själv påbörjat den blygsamma vandringen mot Samurai, som kommer kräva att jag dels tar mig till level 60(!), men även får upp både Warrior och Martil-artist till 55. Aja, drömma kan man ju i alla fall. Får se hur pass länge vi orkar med det här spelet. För det börjar bli svårt. Riktigt svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback