Iron Kingdoms RPG


Äntligen så kommer Privateer Press att ge ut en ny version av sitt rollspel Iron Kingdoms. Att dömma av videon så har man valt att gå ifrån det tidigare D20 systemt och istället använder man sig av ett D6 system. De verkar som att man försöker efterlikna figurspelet väldigt mycket, vilket jag kan se både för- och nackdelar med.

Förhoppningsvis är det tillräckligt med regler för att göra det något annat än bara en ny version av D&D 4th med alldeles för stor fokus på långsamma strider. Verkar även som att de planerar att släppa 3 grund böcker i samma stil som D&D. En bok med de mest grundläggande reglerna för att skapa karaktärer och för spelledaren. En bok med mycket historia och fluff och till sist en bok med lite mer fokuserade regler på monster och annan skit man kan stöta på.

Jag har sagt att jag vill rollspela någon "steampunkigt", och de här kan mycket väl bli det jag siktar in mig på.

(Tack Kubbe för tipset)

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Undrar vilka raser/klasser som kommer finnas, antar att Cryx kommer fiender/ondingar.

2012-02-06 @ 03:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback