The River



Började se ABC serien
The River igår kväll som jag och Sophie har längtat efter. Äntligen en ordentligt skräck serie som självaste Speilberg har varit delaktig i. Det kan ju inte misslyckas, eller?

Serien handlar om äventyraren/naturfotografen Dr. Emmet Cole som försvinner i amazonas. Hans familj, och ett par kameramän väljer att fortsätta leta honom 6 månader efter att övriga insatser har gett upp och dödsförklarat honom. Självklart dröjer det inte många minuter förän det visar sig att Emmet har upptäkt ett par övernaturliga saker i djunglen.

Storyn är tillräckligt trovärdigt för att man ska intressera sig och vilja veta vad som har hänt utan att bli fånig. Voodoo känns som ett starkt tema som kommer att återkomma. Håller personligen tummarna för att zombies kommer att få vara med på ett hörn innan säsongen är över.

Vad som kommer bära eller brista i serien är kamera arbetet. Allt är filmat med "skakiga" handkameror för att fånga känslan över att det är en dokumentär. Stundtals lyckas de fånga den övernaturliga känslan som gör allting lite läskigare än vad det borde vara, men andra gånger känns allting bara skakigt bara för att det ska vara så.

Första säsongen är bara på 7 avsnitt vad jag kan förstå, så det kommer inte krävas mycket tålamod att ta sig igenom dem. Jag fortsätter att ha höga förhoppningar på serien. Avsnitt 2 lyckades verkligen att skärma skiten ur mig vid ett par tillfällen, vilket gör att jag kommer fortsätta peppa serien till motsatsen kan besvisas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback