In Time



Sophie ville igår se In Time med Justin Timberlake och Amanda Seyfried. Jag hade faktiskt ingen koll på den här filmen, men för att vara ett orginal manus så var den riktigt, riktigt intressant. Den känns som en mix av Logans Run med lite av Bonnie & Clyde.

Conceptet, som ni säkert fattat, är att tid är pengar. Bokstavligt talat. Så fort man fyller 25 så börjar tiden att ticka. Är du rik så kommer du att leva i överflöd. Är du fattig så kommer du kämpa dag för dag i gettot. Will (Justin) kommer åt en stor mängd tid och blir måltavla för både polisen och kriminella. Och även om det är på snudd en kliché resa så var den extremt intensiv och jag har sällan känns mig så här stressad när jag sett en film.

Ta den absolut inte för något mästerverk, det finns gott om saker man kanske hade velat ha annorlunda, men det är definitvit en film som måste ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback