Stoneheart



Med ett svagt gnisslande svänger de gigantiska portarna upp. Salen innanför portarna är upplyst av facklor och oljelampor som hängt upp längs efter väggarna. Försiktigt vandrar ni fram mellan pelarna till tronen där Thuunen sitter. Med en utsträckt hand visar Thuunen att ni ska slå er ner samtidigt som portarna stängs bakom er. Tydligen vill inte den mäktigt Thuunen att någon utomstående ska veta om vad han nu tänker förtälja.

Det är inte alls häslosamt för rollspelsnörden i mig att sitta och läsa på bloggar och andra spelsajter på nätet. Nu har jag blivit Drakar och Demoner biten igen. Jag snubblade över en helt magisk saga i dvärgarnas tecken vid namn - Stenhjärta.

Kampanjen utspelar sig i dvärgriket Okrung där dvärgthuunen Onegin återtagit tronen, efter ett långt och blodigt krig, från sin onda bror Yurial. Dock undkom Yurial vid krigets slut och flydde ner i berget Fradkov. Onegin fruktar att Yurial en dag kommer återvända i spetsen av en stor armé som en gång för alla kommer krossa honom.

Äventyret är tänkt för ca 5-6 spelare, där alla ska axla rollen som en dvärg, och skulle säkert kräva minst ett dussin speltillfällen för att avsluta. Stenhjärta är bara en del av en triologi som erbjuder allt som bara Trudvang kan. Jag gillar inte att avbryta kampanjer som jag håller på att spelleda, men det är allt kul att drömma och planera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback