Bookworm



Jag skyller mitt lack-of-blogging på att jag åter har börjat läsa stora mängder med böcker. Jag spenderar mindre och mindre tid online, och ännu mindre tid med att spela spel. Har spelat lite Dungeon Defender med Tommy och Sophie, och spelat lite Magic 2012 på Steam för att stilla mitt kort-behov.

På bok fronten har jag hunnit plöja igenom The Wise Mans Fear som jag lånade av Viktor. Sen blev det Kindle läsning för hela slanten. I Januari har jag redan hunnit ta mig igenom 3 böcker och är i skrivandets stund inne på min 4:e. De böcker som jag läst och rekommederar är;

American Gods (av Neil Gaiman) - som är en historia om en till synes vanlig herre som blandas in i ett krig mellan alla både gamla och nya gudar. Av någon anledning så finns alla gudar vi någonsin tillbett i Amerika i samband med att folk börjar emigrera till det nya landet. Men allt eftersom tiden gått har gudarna tappat sina följeslagare och med det sin kraft. Våran protagonist blir anställd av en herre som är på väg att rekrytera gudar och dra ut dem i krig.

Ready Player One (av Ernest Cline) - handlar om världens största och bästa MMO genom tiderna. Nej, inte WoW, men spelet nämns faktiskt. I en futuristikt dystopi drömmer sig folkmassorna bort i spelet OASIS. Spelet skapare har dock dött och inte lämnat efter sig någon arvvinge. Istället har han lämnat efter ett "easter egg". Den som lyckas hitta tre nycklar och ägget kommer ärva hans förmögenhet på över 250 miljarder. Åren går och ingen hittar något spår efter en nyckel, och folk börjar tro att det hela bara är ett stort skämt, tills den fattige men entusiastiske killen Wade hittar den första nyckel och spelet börjar på allvar.

The Old Man and the Wasteland (av Nick Cole) - är en relativt kort bok om en äldre herre som lämnar sin by i jakt på något värdefullt skrot om han kan ta hem till sin by. Som väntat för man aldrig riktigt veta vad som startat kriget, men folk lever i misär. En kort, men intressant historia som bara tar en kväll eller två att ta sig igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback