Happy Gaming!!

Känns lite dumt att man inte skrivit här på ett tag. Inte för att jag har någon koll på om jag har regelbundna läsare. Julen är över för den här gången. Den var mest fylld med god mat och falksa leenden. Men god ändå. Jag och Sophie köpte bara en massa spel till varandra. Känndes bäst så, då får man i alla fall vad man vill. Viva Pinata, Guild Wars - Faction & Nightfall fick Sophie och jag Gears of War och Zelda: Twilight Princess till GC.

Gears är utklarat sedan länge. Återstår dock att köra multiplayer och att öka svårighetsgraden klara ut det med en vän. Den första svårighetsgraden var rätt löjligt enkel. Till och med den sista bossen föll efter endast 600 kulor av den vanliga bössan. Nåja, spelet var i alla fall ruskitgt snyggt så man vet vad konsollen kan bjuda på.

Zelda nöter jag sakta men säkert. Än så länge är jag mest sur och bitter för att det känns som jag spelar Orcarina of Time igen. Nästan samma tempel med nästan samma pussel med nästan samma monster. Och allt är löjligt enkelt. Enda gången jag fastnade i spelet var i början då man skulle fiska. Hade inte full koll på kontrollen så det tog betydligt längre än vad det skulle. Igår kväll blev jag dock positivt överraskad av spelet då jag var i sand templet och fick en cool Beyblade som vapen. Nu kan jag surfa omkring och nynna på introlåten till den brillianta barn serien.

Mitt lilla spelsällskap tog sig igenom Galtevår och Drejkes hjälp. Hade faktiskt inte räknat med att de skulle klara ut den sista delen så pass fort. Men de klarade uppdraget i alla fall. Omän Toste nästan fick betala med sitt liv hos skogstrollen. Ska bli kul att spinna vidare med dessa karaktärer fram till Likstrom, kommer nog själv skriva ett eget äventyr som ska ta dem från Haven och vidare ut på nya äventyr.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

och det äventyret kommer jag att längta efter :P hoppas bara på att jag fick tag på njaard så att jag kan lära mej ett par vettiga spells :D

2006-12-27 @ 14:51:03
Postat av: Edvard

God Fortsättning, din gamle skurk! Hörrudu, ska du va med och rollspela nu på lördag?

2006-12-29 @ 00:22:49
Postat av: Edvard

Ditt arsle är gräs och jag är en grästrimmer. Prepare to submit, weakling!

2007-01-01 @ 02:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback