Syndicate - Debut Trailer



Första bilderna från Starbreeze Syndicate ser faktiskt helt okej ut. Tycker fortfarande det är synd att man måste göra om spelet till ett FPS för att det ska sälja. Stratergispel är tydligen på väg att dö ut kan man ju misstänka. Det ser ju ut att påminna en hel del om Deus Ex, vilket bara är bra.

Releasen är inte överdrivet långt borta, så jag antar att det kommer släppas en hel del nya trailers och ny information innan dess. Jag är fortfarande positiv.

40K Lore in a minute



Totalbiscuit förklarar hela 40K historien (eller egentligen bara Horus Heresy) på drygt 1 minut.

Terra Nova: Genesis



Såg precis det första dubbelavsnittet av FOX's tv-serie Terra Nova: Genesis. Och jag måste säga att jag blev positiv överraskad. Den var cheesig, men inte överdrivet mycket.

Kortfattat så får man följa en familj som blir delaktiga i projektet Terra Nova. Jorden har blivit så förstörd att den inte längre går att leva på. Dock har man upptäckt ett sätt att resa tillbaka i tiden. Varför det just är 85 milijoner år framgår inte (än så länge). Där startar människorna ett nytt samhälle med samma namn som tv-serien.

Men såklart är det inte en mysig tv-serie om en ny familjen flinta. Skumma geometriska figurer och folk som lever utanför det bestämda samhället börjar härja och det blir pötsligt lite Lost vibbar över det hela... men det fungerar, det får mig att vilja se mer.

Dinosaurierna håller ju inte Jurassic Park klass, men är betydligt bättre och mer påkostad än mycket annan CGI som sänds på teve, så jag är nöjd. Några karaktärer är väl lite väl kliché, men skådisarna gör ändå ett bra jobb att övertyga mig.

Det här blir helt klart min nya serie att följa resten av hösten. Den kan bli precis hur bra som helst, eller så raka motsatsen. Mycket hänger väl på hur mycket de väljer att avslöja och i vilken takt.

Game of Thrones - Season 2 teaser



Världens sämsta teaser inför världens bästa serie? Mycket möjligt. Del 2, Clash of Kings, är formodligen den bästa boken i serien än så länge, enligt mig. Så det finns en hel del att se fram emot i nästa säsong.

Enslaved



Lånade Enslaved igår av Nicke D och poppade in det i morse för en snabb titt. Och jisses! Det känns verkligen som att jag har missat något då jag inte spelat det här tidigare. Jag har såklart bara hunnit med att spela drygt en timme men är redan förälskad i designen, karaktärerna och atmosfären i spelet.

Historien kretsar kring Monkey och Trip som i början av berättelsen flyr från ett slavskepp, när Monkey väl vaknar till liv efter flykten har Trip satt på honom ett slavband, och genom detta kan hon kontrollera honom. Trip kräver att Monkey hjälper henne att ta sig hem till sin hemby och han har egentligen inte möjligheten att säga nej såklart.

Slavbandet gör att Monkey och Trip kan höra varandra och på så sätt kan man på avstånd hjälpas åt att lösa diverse problem som uppstår på vägen. Trip kan hjälpa till och distrahera de gigantiska robotarna som befolkar världen såhär 200 år efter vår tid, man kan även be henne att sänka broar, eller på andra sätt hjälpa till att lösa pussel.

Det känns lite Ico, lite Uncharted, lite Prince of Persia. Många element som faktiskt fungerar bra tillsammans. Ser fram emot att få mer tid i veckan att njuta av spelet.

Parliment of Thieves



Okej, här följer en summering samt jämförelse över de två grupperna som har spelat exakt samma äventyr i helgen. Uppdraget heter Parliment of Thieves och utspelar sig i Denver. Tanken är att vi ska mala igenom alla 25 uppdrag den närmaste framtiden med två stycken grupper. Vid tillfälle kanske medlemmarna i grupperna skiftar en aning.

Grupp 1 består för tillfället av;
Nicke D - En troll Bounty-Hunter som är beväpnad upp till tänderna med skjutvapen och vassa saker.
Mats - En Dwarf Rigger som har en hel workshop av drones i sin van.
Nicke T - Kan närmast liknas med en spion som har en hel del kunskap i många områden.
Kubbe - Inledde spelet med en vapen specialist, men kommer troligtvis sadla om till Hacker.

Grupp 2 består av;
Sophie - En spion som är riktigt duktig på att smälta in i mängden. Lider dock av ett dåligt imunförsvar.
Viktor - Beskriver sig själv som Clive Owen i en jump suit. Slåss med pilbåge och föredrar vildmarkslivet.
Linus - Dvärg magiker. Tenderar att förstöra all teknik han rör vid, oavsett vems det är.

Uppdraget gick ut på att föra ett dokument från Koshari maffian till Chavez maffian inom loppet av två och en halv timme. Två gränser var tvungen att korsas. Alternativen var att antingen bluffa sig förbi kontrollerna, eller använda sig av smugglare. Samt fick de information om att det var många som ville hindra dokumetet från att komma fram.

Encounter 1 - Första gränsen. Båda grupperna väljer att använda sig av smugglaren för att ta en dold tunnel under gränsen. Tunneln innehåller gamla Aztekiska målningar och en väldigt kuslig känsla. Båda grupperna håller sig lugna och tar sig igenom tunneln utan större problem.

Encounter 2 - Yakuza och Triaden. Mitt i bilkön kör en svart bil upp bakom dem, och fyra män klädda i kostymer kliver ut och går mot bilen. Samt att ut ur en restaurang kommer det fyra Triad medlemmar. Grupp 1 trycker på gasen och glider väldigt enkelt ut ur situationen. Grupp 2 öppnar panikartat eld på Yakuza och skjuter med både kulsprutor och blixtar innan de lyckas fly från scenen.

Encounter 3 - Andra gränsen. Båda använder sig av smugglare igen. Grupp 2 tar sig än en gång igenom utan problem. Grupp 1 stöter ihop med en grupp hungriga Ghouls som går till anfall. En strid bryter ut och Nicke T lyckas tack vare "Bad Luck" skjuta hål på en ledning som fyller hela tunneln med varm ånga och försvårar en eldstrid, vilket gör att Ghoulsen lyckas ta sig in i närstrid och orsaka lite skada.

Encounter 4 - MC-gänget. Ett gäng pensionärer kommer åkandes på sin MC's strax bakom äventyrarna. Grupp 1 misstänker direkt ett farligt MC gäng och kastar tveklöst ut en splittergranat som prickar klockrent. Någon har oskyldigt blod på sina händer. Grupp 2 gör något liknande, men väljer att tvärnita och skapa en kedjereaktion av kollisioner. Men snart inser Viktor vad han gjort och kliver ur bilen för att hjälpa seniorerna. De vill gärna få skjuts in till sjukhuset som ligger i helt fel riktigt. Viktor förklarar att han inte har tid, istället ska de byta försäkringsinformation. Viktors fake ID håller inte måttet. Istället blir han vansinnig och skäller ut dem. Sophie får reda ut situationen med sin Uzi... inga pensionärer dog i alla fall.

Encounter 5 - Costello. Grupp 2 blir nojjiga och tror att det hela är ett lojalitets-test. Efter extremt mycket om och med tillåter de Costello att scanna dokumentet mot betalning. Dock är det Linus som utför själva scanningen och rullar en glitch. Vad som händer är det ingen som vet. Grupp 2 väljer att lösa problemet med våld. Nicke D utför en Falcon Punch på Costello och rånar honom på allt.. jag menar ALLT.. till och med hans kläder. Mats lyckas laga sin strömlösa Van och de kan glida vidare precis innan Lone Star anländer till platsen.

Encounter 6 - Chavez. Båda grupperna lyckas lämna dokumentet till Chavez inom utsatt tid och de för sina pengar för jobbet. Exakt vad det var för dokument förtäljer inte historien, men jag tror att Chavez snart kommer att kontakta dem igen.

Generation D20



Tyck vad ni vill, men jag blir fan glad av att se en sån här artikel i
Pite-Tidningen.

Ett litet gäng med kompisar träffas varje onsdag för att döda lite monster och hitta skatter. Helt underbart att se att det i alla fall finns någon i den yngre generationen som orkar sätta sig in den denna underbara hobby.

Det får mig direkt att tänka på min första kontakt med rollspel, som skedde i samband med att jag fick låna Drakar & Demoner 91 av min kompis Christoffer Häggbom någon gång under mellanstadiet. Det var jag, Kristoffer Rosenvik och Patrik Östlund som tog våra första stapplande steg och fumlade runt i regeldjungeln.

I början handlade det mest om att få göra de häftigaste gubbarna med de bästa attributen och de största svärden. Allt annat var orelevant, och vi turades om att spelleda och gjorde nya gubbar efter varje tillfälle. Ideérna var många på den tiden.

Bara något år senare utvecklades intresset ännu mer och fler böcker från olika spel och system inhandlades. Under vissa perioder var det rollspel nästan var och varannan helg. Och rollspelade man inte så skrev man egna äventyr eller funderade ut hur sin nästa hjälte skulle vara.

Åren har bara gått och samlingen har bara växt. Nu har hobbyn tagit ytterligare ett nytt steg för min del och jag har nu blivit spelledare för 2st grupper. Jag hoppas innerligt på att jag aldrig kommer tappa intresset för dessa spel oavsett hur gammal jag blir, och att jag någon gång i framtiden kommer sitta i en äkta spelkällare som har en svag mögel odör och rulla tärning med mina vänner.

Free Alistar skin



Wohoo! Gratis Alistar skin för att som väljer att subba på Riots youtube kanal. Tur att jag valde att köpa Garen's skin istället för detta när det begav sig. Följ bara den här
länken om ni vill veta hur man ska göra.

D&D Sale



Good old Games håller just nu en fin rea på alla gamla D&D spel. Har själv de flesta på cd någonstans nere i källaren, men jag saknar dock Planescape: Torment. Jobbigt att det hela tiden måste komma en massa sakern man vill spela, både nya och gamla spel.

Dominion Beta



Idag fick jag chans att prova på Dominion för första gången. Riot kör sin lilla test beta på "off-peak-hours", så kring 16:00 var det tydligen läge. Ett första intryck helt enkelt.

Till att börja med så är movespeed det viktigaste. Alla, och jag menar verkligen alla, spelar med Boots of Mobility direkt från start. Den givna stratergin har varit att man skickar 3 pers top för att cappa Windmill, medan de andra 2 i laget få cappa de två närmare punkterna. Sen börjar hysterin.

Folk springer kors och tvärs i jakt på både kills och punkter att ta över. Det verkar vara svårt för folk att förstå att 3 punkter räcker för att vinna. Det finns sällan tanke på att försvara det man har, utan man vill alltid ta den där 4:e och 5:e punkten som leder till att man börjar tappa sina egna punkter.

Trots det så var det riktigt kul. Karaktärer som har naturligt hög move är att föredra (Rammus är galet bra), samt de som klarar av att döda folk 1vs1 eller till och med 1vs2 är också grymma. Ändå känns de som att alla karaktärer passar in på något sätt. Matcherna är ju bara drygt 20 min långa, om ens det.

Sen är det ju såklart ett par nya
items man bör ha koll på. Alla känns extremt bra på just denna karta.

Ser mig själv fortfarande spela den vanliga Summoners Rift kartan i första hand. Dominion kommer jag bara köra när vi inte har ett fullt lag att spela med, eller när jag bara känner för att spela en kort stund.

Har ni hunnit med att prova det ännu?

The unusual suspects



Till helgen så drar vi högst troligtvis igång med Shadowrun 4th Edition. Har fått ihop ett redigt gäng denna gång så vi måste dela upp rollspelsgruppen i två gäng. För jag tänker inte sitta med 8 spelare och försöka få alla att tillföra/delta lika mycket, så två mindre grupper är ju att föredra.

Än så länge har ju inte alla hunnit med att skapa sin karaktärer, men vi har fått fram ett par stycken. Sophie kommer spela en Eco-Shaman. Viktor en ex-cop med en förkärlek till pilbåge. Linus en slags dvärg-combat-mage. Mats har en dvärg-drone-rigger, och Kubbe har ett riktigt combat monster.

Det återstår bara att se vad Nicke D, Nicke T och Axel väljer att spela som, samt exakt hur vi ska dela på gruppen.

Diablo 3 Beta



Någon som fått sin invite ännu? Inte för att jag spammar F5 i min inkorg eller så... bara undrar lite.

It ends now



Har ganska precis klarat av kampanjen i Gears of War 3. Utan spoilers kan jag säga att jag är ganska tillfredsställd över hur spelet, och framför allt storyn, avslutades. Pampig musik och fläskiga action scener löste av varandra på löpande band, och det var inte direkt någon brist på midjehöga-väggar att gömma sig bakom.

Själva gameplayet var ju detsamma som i alla tidigare installationer. Enda direkta nyheten var något enstaka vapen, samt att varje vapen nu har en unik avrättnings-sekvens som man kan utföra. Tex med Lancer så trycker man in den i bröstkorgen på någon stackars sate och startar sedan motorsågen likt en blodig mixer. Me like!

Fortfarande så har jag inte gett mig ut online, eller provat på att spela co-op. Utgår från att tillfälle kommer ges när man kan spela ut det på svåraste nivån med 3 kompisar. Till dess så kommer det nog bara bli någon enstaka online match i väntan på nästa spel.


Supernatural - Season 7



Säsong 7 av Supernatural ser ut att bli riktigt fet. Kanske kan de avsluta serien på ett vettigt sätt denna gång. De har ju lyckats döda både demoner, änglar och allt annat oknytt som alla mytologier kan tänkas innehålla, så det känns ju inte mer än rätt att "slut-bossen" ser ut att bli Gud han själv.

Hoppas innerligt på att en holy-handgrenade blir lösning på problemet denna gång.

Ni No Kuni



Ni No Kuni kommer trots allt att släppas utanför Japan. Enligt
Gamespot så kommer spelat att släppas i Amerika någon gång under 2012. Fortfarande dock bara till PS3, vilket känns lite surt för min del. Antalet vettiga JRPG har det varit ont om på sista tiden. Och är man som mig är inte Mass Effect eller Eldar Scrolls ett alternativ för att släcka rollspels törsten.

Dreadfleet



Games Workshop har själva släppt ett brädspel för första gången på väldigt länge. Lite av en tribut till deras egna spel
Man-o-War från 1993. Fast denna gång är det ett spel med "bara" 10 stycken unika skepp. 5 som tillhör den snälla alliansen bestående av både människo-, alv-, och dvärgskepp.

De onda har på sin sida en mekanisk bläckfisk skapad av Chaos Dwarf. Ett enormt sjömonster som skaven har byggt om till ett skepp och en flytande tomb kings pyramid som skjuter laser. Endast GW kan skapa så här grymma concept och sedan göra modeller av dem.



Gears



Blev lite av en "sista-minuten-förbokning" av Gears of War 3 från Webhallen idag. Så vet jag vad jag kommer göra hela nästa vecka med all min fritid.

Tror faktiskt det kommer bli första gången jag spelar multiplayer innan jag kör igenom storyn. Finns det möjlighet att spela 4-manna Co-op så ska det fan göras!

Stand up to cancer



Ken Jeong, Bill Hader och Emma Stone hade gjort Star Wars så mycket intressantare.

To teabag, or to be teabagged



Kudos till Tommy för länken. Fucking hilarious!!

Cover is for the weak



Det har blivit en hel del multiplayer för min del de senaste dagarna. Har tagit mig till level 37 (av 41 möjliga) och låst upp det mesta. Saknar dock de riktigt bästa "perks" som går att få till några vapen.

Tactical Marine har väl blivit min favorit roll. Bolter eller Strombolter tillsammans med alla möjliga granat-uppgraderingar har gett mig en hel del kills. Sen om man verkligen vill få sin exp mätare att skjuta i höjden är det ju bara att spela en Assult Marine med "Final Vengance", som gör att du exploderar efter att du blivit dödad. Dyk in på en punkt, kasta granater, svinga ditt vapen, profit!

Devastator är väl den klass som jag spelat minst med. Plasma kanonen kan vara riktigt skön, men jag tycker det är jobbigt att inte vara lika mobil som de övriga klasserna. Ska försöka att maxa min level så att jag med gott samvete kan lägga spelet på hyllan när Gears of War 3 kommer.

Fuck yeah Concept Art



Fuck Yeah Concept Art är en samlingssida där man kan hitta en jäkla massa konst. En betydligt mer lättnavigerad sida än de tidigare forumen och sidorna jag har plöjt igenom. Blir pepp som faen att plocka upp ritbrädan och sketcha lite igen.

Kanske kan detta ruskiga höstvädret bidra med lite inspiration, samt att vi drar igång Shadowrun troligtvis nästa vecka/helg.

Dark Crusader



Mordekaiser
  • Iron Man
    • Shield regeneration adjusted to 30% at all levels from 25/27.5/30%
    • Shield regeneration is now half effective versus minions
  • Mace of Spades bonus damage reduced to 65% from 75%
  • Siphon of destruction no longer adds additional shield for each unit hit
Nerf Morderkaiser, give him new awesome skin... douchbag Riot. Aja, å andra sidan fick både Shen och Taric rejält med buffs vilket känns skönt. Kanske är det då dags att damma av min main-ninja och sparka lite stjärt.

Här har ni en
länk till lite kommande skin i alla fall. Måste säga att Malzahar ser riktigt, riktigt elak ut.

No time to Pirate!



Tiny Build Games som släppte spelet No Time To Explain har gjort en lite oväntad sak. De har själva lagt upp en torrent på
Pirate Bay där man kan (o)lagligt ladda hem spelet. En skillnad dock. I den piratade versionen har alla karaktärer på sig pirathatter istället.

Enligt dem själva så har detta bara hjälp försäljningen av spelet. Eftersom folk ändå laddar hem spelet olagligt tänkte skaparna i alla fall ha lite kul med det hela.


Max Payne 3 - Debut Trailer



En första titt på Max Payne 3. Jag måste säga att jag blir mycket positiv av det jag ser. Visst det är bara lite film klipp och inget gameplay. Men har man en flintskallig och skäggig man i huvudrollen så kan det ju inte gå fel... eller hur?

Sslyth..erin?



Surfade runt i vanlig ordning och drömde mig bort över vilka armeér jag vill ha till 40K när jag snubblade in på GW's senaste modeller, och det blev omedelbar WTF moment för mig. Denna
Sslyth är en Dark Eldar Bodyguard, och må vara det mest förskräckliga jag har sett på länge.

Ge han en cylinderhatt och monokel så kan han vara med i League of Legends.

Syndicate



Starbreeze håller på att återuppliva klassikerna Syndicate som Bullfrog släppte under 90-talet. Finns inte sådär jätte mycket information för tillfället, men vad som är bekräftat är att det kommer bli FPS. Inget klassiskt stratergispel här inte.

Nåja, jag håller mig positiv till att det i alla fall är Starbreeze som håller i spakarna gällade skapandet. Ett 4 manna co-op lir kan ju samtidigt vara extremt underhållande på sitt sätt. Ryktet säger att det kommer finnas betydligt mer information i nästa Gamereactor.

Källa

Feel no pain



Uppgraderade mitt konto till Guld igår bara för att kunna spela lite SM online och prova på deras mutliplayer läge. För tillfället finns det bara 2 olika lägen att spela. Antingen en team-baserad deathmatch där först till 41 kills vinner, eller så kan man spela variant med Capture Points som man ska hålla.

Man har även delat upp Marines i tre klasser. Tactical, Devastator/Havoc och Assault/Raptor. Varje klass har tillgång till en specifik uppsättning med vapen och Perks som man låser upp allt eftersom man går upp i level. Dock verkar det inte vara så stor skillnad, då matchmaking slänger ihop level 1-5 med folk som blivit level 35+ (man level är 41). Lyckades själv komma högst upp på listan som level 4.

Dock är jag väldigt besviken över att man inte tagit mer fler klasser i online läget. Techmarine, Apothecary eller Librarian hade enkelt kunnat vara med utan att göra spelet obalanserat på något sätt. Antar att det helt enkelt inte fanns tid. Multiplayer är ju oftast en eftertänksamthet nu för tiden.

Ett trevligt tillägg när man spelar online är att om man blir dödad av någon, så kan man kopiera deras loadout (vapen+perks) i en runda även om man är väldigt låg level. På det sättet känns det aldrig riktigt som man ligger efter eller bara är död vikt för sitt lag.

THQ har även sagt att det kommer gratid DLC i Okotober. Ett spelläge som heter Exterminatus, där 4 Marines samarbetar mot flera horder av fiender. Ganska exakt som GoW Hordes, eller annan valfri shooter som släppts den senaste tiden.

Online-läget var kort och gott ett trevligt tillskott till spelet. Har dock svårt att se mig själv spela det så mycket efter att man har nått sin maxlevel och låst upp allt. Beror nog helt enkelt på hur duktiga THQ är på att släppa nya saker till det, samt hur många polare som kommer spela online.

Life is the Emperor's currency



En lite snabb recension av Space Marines då. Jag hämtade ut spelet idag strax efter klockan 10... drygt 6 timmar senare var jag klar med kampanjen. Till att börja med hade jag aldrig i mitt liv köpt det här spelet om det inte vore för att det har Warhammer i titeln. Hade det t.ex haft namnet Halo; Chief Marine hade det gått och väl fått vara.

Förvisso var det ju sex timmars ren underhållning från början till slut. Det var ett riktigt tajt action lir som inte lämnade mycket att önska. Kontrollen kunde varit lite bättre, och jag hade gärna sett en annan story än en Ork invasion som Chaos ligger bakom... samt med på tok förutsägbara twister.

Vad jag däremot blev vansinnig över är spelets "avrättningar". Har man gjort tillräckligt mycket i skada kan man avrätta sin motståndare i en scriptad sekvens. Detta är ett måste att göra eftersom det är även på det viset man fyller på sin HP mätare. Problemet är att man fortfarande kan ta skada medan man lugnt och sansat för in sitt chainsword i buken på en stackars ork. Boom! Så kommer det en granat flygande och skärmen blir svart-vit. Jag lovar att 90% av de gånger jag dog var på grund av att jag påbörjat en animation som inte går att avbryta.

Aja, jag har inte testat på att lira det online. Måste först fylla på min guild tid. Men jag antar att det kommer ha samma charm som Transformers: War for Cybertron hade. Underhållande i 2-3 dar innan jag loggar tillbaka till LoL.

Wildstar



Ingen direkt nyhet, men
Wildstar kommer nog bli det nästa MMO spelet som jag faktiskt provar på. Av det lilla jag har sett av spelet så verkar det inte direkt inovativt. Jag gillar dock skarp spelets grafik och design. Det känns nästan som att WoW möter Firefly.

Jag tror jag kommer tycka om det helt enkelt. Jag har inte så stora krav av ett MMO... det ska vara som vanligt, men lite annorlunda.

Max Payne 3



Idag fick vi tydligen veta att Max Payne 3 kommer släppas under Mars 2012. Jag är inget direkt fan av de tidigare två spelen, men har ändå spelat igenom dem. Jag måste få citera Rockstar själva när de skriver såhär;

"Max Payne 3 utilizes cutting edge technology for a seamless, cinematic action experience, incorporating the latest advances in Natural Motion physics as well as a brand new iteration of the Rockstar Advanced Game Engine, resulting in highly-refined gameplay with an extensive range of realistic weaponry, an intelligent cover system and sophisticated Bullet-Time mechanics."

Realistiska vapen, inteligent skydd-system och en sofistikerad bulle-time funktion. Aja, jag antar att folk inte har så höga krav längre.

Bolter and Chainsword, the manly way to do things



Fuck yeah! Imorgon smäller det! Äntligen release för THQ's
Space Marine. För att vara lite extra nördig så har jag tagit ledigt från jobbet så jag kan stå utanför när Gamestop öppnar. Sen blir det snabbt hem för att mangla tills analogspakarna ber om nåd.

Quote of the day: "If anyone actually says Warhammer 40'000: Space Marine is a rip-off of Gears of War, I will literally come to your house and beat you to death with a copy of the 4th edition rules, because... SERIOUSLY"

Twice the fun



PC Gamer har än en gång fått en liten preview på kommande LoL-hjältar. Riven och Magus är de nästa två hjältar att dyka upp. Riven har vi redan fått en lite titt på tidigare, men nu får vi se lite mer än bara en siluett. Så här skriver PC Gamer om det kommande hjältarna.

Riven: "It's never too late for redemption. This former Noxian soldier has forsaken her malevolent compatriots on a quest for self-discovery, wielding a shattered sword to remind her of the fractured world she left behind. Her high-mobility playstyle is reminiscent of arcade fighters, with the ability to combo skills in quick succession for maximum damage. When she gets her ultimate, people will die: her sword reforms to unlock its full power, sending massive energy waves crackling through the air with each slice."

Magus: "This caster champ, a being of pure energy, perfectly captures the feeling of uncontrollable power. He charges up energy with each spellcast, temporarily increasing the damage and cost of subsequent spells. Playing him will be a tricky balancing act between knowing when to open the floodgates and pour out your damage, and when you're better off taking the slow-and-steady route"

The main image of Magus as a white ghost with armor and chains is his "super-charged" form, while the bottom shield-like image is his "low-energy" form.

Update: Det har även blivit
bekräftat att Riot kommer uppdatera var 3:e vecka med en ny hjälte/content istället för varannan. I approve!


Dead Island - Review



Helt klart den bästa recensionen jag har sett till Dead Island än så länge. Av någon okänd anledning så blev developer versionen av spelet tillgängligt för alla de som köpte det via Steam. Det ska inte vara så här buggigt egentligen... men då är det säkert inte så här roligt heller.

The Ecstasy of Augmentation



Det här sammanfattar rätt bra min spelupplevelse med Dexus (som Sophie kallar det)

Important boxes


Spelade ut Deus Ex: HR igår kväll.. tog mig överdrivet lång tid eftersom jag spenderade alldeles för länge med att dumma mig med folks kylskåp och kasta lådor, tunnor och bråte på folk. Aja, kul hade jag även om slutet var lite si sådär.