Comic Book Movies

Det verkar vara en gyllene tidsålder för superhjältar och filmer om dem. De senaste åren har vi fått se riktigt många, och faktiskt i överlag bra, "super-filmer" som X-Men, Spider-Man, Hellboy, Batman Begins, Superman Returns. Men även lite sämre filmer som Fantastic Four, Hulk, Daredevil och Constantine. Finns fler dåliga filmer att nämna med det orkar jag inte. Det verkar i alla fall vara så att under 2007-2008 kommer vi få ännu fler filmer och uppföljare. Här är en liten sammanställning.

  •  Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
  •  The Incredible Hulk
  •  Iron Man
  • Ghost Rider
  • Teenage Mutant Ninja Turtles
  • The Dark Knight
  • Wolverine
  • Luke Cage
  • Okänt namn på uppföljaren till Superman Returns

Personligen ser jag väldigt mycket fram emot att få se Silver Surfer på vita duken, även om han hänger med töntiga Fantastic Four. Även fått se bilder på Venom som är med i Spider-Man 3 som verkar mycket lovande för en nörd som mig. TMNT ser dock inte längre ut som sköldpaddor utan snarare geckoödlor eller grodor om du så vill, men det kommer inte hindra mig från att se dem. Hugh Jackman tar sin X-Men karaktär på en spinoff, kan bli lyckat. Nicolas Cage kommer spela rollen som Ghost Rider, men eftersom KG talar som gott om den karaktären lär jag ändå vilja se den. Iron Man finns det inte så mycket att läsa om, men det är en cool hjäte och det kommer bli en cool film. The Dark Knight som är uppföljaren på Batman Begins kommer att ha Jokern som skurk. Hulken är en tönt och jag vill inte prata om det. Superman filmen lär vi inte se förän 2009 så där finns det inget att berätta. Inte heller vill jag kommentera Luke Cage filmen då han förmodligen toppar listan över superhjältar jag avskyr.


Det finns faktiskt ännu fler filmer på gång, men de sparar jag till en annan blogg.


Kommentarer
Postat av: Edvard

The Dark Knight kommer att bli så ofattbart ägig att det finns fan inte. Du har väl SETT Batman Begins? Helt sjuuuukt bra film, och så jokern på det - OND-ERBART!

Hur kan dom förstöra Turtles på det sättet! Geckoödlor? Gah! Det är ju först nu man kan göra Eastman & Lairds teckningar rättvisa, varför då gå och schabbla bort det hela? Oj, voj... det enda jag hoppas är att man går back to basics även med den filmen och baserar den på de första serierna med våra tonåriga mutantsköldpaddor. Det verkar ju lovande iom att dom heter just NINJA turtles och ingenting annat...

Ghost Rider... Nicolas fucking Cage.

Nicolas fucking Cage.

That is all.

2006-11-02 @ 02:00:02
Postat av: Krille

Ghost Rider tror jag kan bli helt ok, ska slåss mot Blackheart. Men hur kan du tycka Hulken blev en dålig filmatisering, det var det värsta. Fantastic Four var väl ingen superhöjdare men Dr.Doom var ju lysande på slutet.
Stålmannen, lol.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback