Heroes of Azeroth

Förra helgen blev det som sagt WHRP som spelades. Kampanjen A Shadow Within är jag välbekant med, fast Edvard hade gjort ett bra jobb med att förändra det mesta. Kände inte riktigt igen mig i staden Bogenhafen. Min alv fick mycket att göra redan från start. Tydligen var ingen annan i gruppen villig att klättra över murar och hustak för att bryta sig in hos folk. Med nöd och näppe lyckades jag till slut få tag på viktiga ledtrådar och vi har nu lämnat staden för ett litet sidospår, eller?

Kubbe (den skurken) har lurat ner mig i fördärvet. Kanske får jag skylla mig själv för min dåliga självkontroll, men nu har jag och Sophie inföskaffat World of Warcraft - Trading Card Game. Spelet är lite mer avancerat än Pokemon (ja, jag har spelat det) men lite mindre avancerat än MtG (Magic). Illustationerna på korten är mycket vackra och jag lyckades även få ett kort som Gabe från Penny-Arcade ritat. Just nu kliar det rätt mycket i händerna och jag har god lust att köpa lite boosters. Snålt nog fick man endast 31 kort till sin lek, och 2 booster som knappt utökade leken. Helst vill man ju ha 60 kort så man får en ordentlig lek.

Hade även lite problem att tolka reglerna för strid. De var inte så välskrivna i den lilla boken man fick med. Får man slåss med hur många som helst varje runda eller inte? Efter en lång jakt på deras hemsida hittade jag svaret på min fråga - Man får slåss med så många Ally's man kan varje runda. Men helt olikt Magic kan man direkt anfalla den andre spelaren oavsett hur många krigare han/hon har ute, vilket får dem att kännas lite överflödiga. Det känns som att den utlimata leken vore att bara ha krigare med Elusive (Can't be attacked) och sedan en präst som Hero som kan hela all skada han får på sig varje runda.

Som nämnt har jag äntligen fått Galtevår och stäckläst den. Äventyret kommer ta cirka 2,5 kväll att spela igenom, beroende på hur väl spelarna gör sina val. Edvard blev avskräckt från att spela en Nidendoms munk och har istället valt att spela en Gårdsman, en klassisk storbonde som gärna lämnar sitt hem för att plundra/handla. Kubbe står fast vid sin Vitnervävare som förmodligen kan göra mycket nytta. KG's halvblod kommer likna den tuffa halvgoblinen från N3, det vill säga en ung kille med dubbla dolkar som är jävligt kvick och lömsk. Mats kommer spela, om jag förståt det rätt, sin förra DoD karaktärs son. En Stormländare med stor kunskap kring svärdsvingande. Det verkar bli en väldigt komplett grupp. Ska bli kul att leda dem genom äventyret.

Kommentarer
Postat av: Krille

Seriously, du har ont om cash till vettiga saker och börjar med den där jävla dyngan som kostar röv? 50 kronor för 15 kort, need I say more o.O Get a hold of yourself ^^

Postat av: Nick

Hehe, visserligen kostar det nästan 200:- spänn för en lek, men det är något jag och sophie kan spela tillsammans. MUA och en till kontroll kostar bra mycket mer, även om jag hellre skulle vilja ha det. Men jag ska hålla mig från att lägga ut 50:- för 15 kort, jag lovar ;)

2006-11-09 @ 12:56:48
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Krille

En till kontroll? Ska du inte spela Online? har värsta grejen att berätta ^^

2006-11-09 @ 15:51:01
URL: http://tonberryfellover.blogg.se
Postat av: Edvard

Haha, precis 2 och en halv spelkväll? Inte 2 och inte 3, utan 2,5. :D

Ska bli najs bajs att få lira lite själv, jag längtar.

2006-11-09 @ 16:05:10
Postat av: Kubbe

är bara med om min alf får heta Lassemaja

2006-11-09 @ 19:53:54
Postat av: Dudefella

Dude!

Not cool!

2006-11-09 @ 22:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback