I am Sam

Sam Sundberg starade sin karriär på Goodgame. Han har sedan gjort sig känd för sin artikel om hur alla spelrecensenter är prostituerade som säger vad spelföretagen ber dem. Vilket förvissa har bevisats vara sant då det gjorts listor över vilka recensenter (hos de stora speltidningarna) som hajjpar de "rätta" spelen. Nu har Sam gjort det igen. På SvD kan vi idag läsa hans recension om Gears of War. Den tolv-radiga recensionen har skapat stor uppståndelse på många svenska spelsidor, men visst har han en viss poäng i den.

Står fortfarande fast vid min åsikt att recensioner skrivna av andra människor inte betyder ett skit för mig, och jag tror fortfarande att Gears kommer leva upp till mina förväntningar.

Kommentarer
Postat av: Krille

Skön kille ^^

Postat av: Edvard

Känns lite provokativt, eller?

2006-11-18 @ 13:45:18
Postat av: Nick

Det är lite knepigt att förstå sig på Sam, har bara träffat honom ett par gånger, men det känns faktiskt som att han är ute efter att reta upp folk samtidigt som han är väldigt ärliga om sin åsikt.

2006-11-18 @ 19:10:30
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Edvard

Finns väl förstås folk som verkligen tror på att det bästa som finns är att provocera. Jag antar att man till sist lyckas övertyga sig själv då.

Jag kan inget om spelet i sig dock, han kan mycket väl ha rätt såvitt jag vet. Jag blev lite förvånad över valet av musik i TV-reklamen för Gears: Mad World från Donnie Darko.

2006-11-19 @ 00:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback