PL4Y

Igår kväll visade ZTV World Cyber Games i ett program de kallade PL4Y. För er som inte känner till det är WCB typ som VM i tv- och data-spel. Vad jag har sett, hört och läst om WCB så brukar det spelas en massa olika spel. FPS, RTS, Sport, Racing och Fighting. I ärlighetens namn så såg jag inte hela programet, faktum är att jag bara såg några minuter då det var reklam i Desperate Housewifes. Men det lilla jag såg var förskräckligt. Till och börja med lät kommentatorerna precis som de stolpskotten som sitter och snackar i den svenska upplagan av Poker Milijonen, eller var det nu heter. För det andra så spelade man Counter-Strike. Jag trodde ärligt talat att man inte fick spela så dåliga spel längre. Visst var CS ett bra spel en gång i tiden, men inte nu. För det tredje så var klippningen i spelet bortom all kritik. De hoppade mellan spelare som kameran byter vinkel i en musik-video. De hoppade mellan rundor, mellan lag, mellan... ja, säkert varandra. Det gick inte att uppfatta vad som hände. Bara en massa headshots med olika vapen. Nä! Usch och fy för PL4Y!

Gametrailers rankade nyligen de 10 läskigaste spelen genom tiderna. Top 3 var kanske inte så oväntat Resident Evil (3a), Projekt Zero (2a) och Silent Hill (1a). Däremot var den stora överraskningen spelet som låg på 4e plats, Alien vs Predator! Men vänta det blir värre. Det är inte Avp som du kanske spelat på PC eller någon av dina nuvarande konsoller. Jag pratar nämligen om spelet som släpptes till den underliga
Atari Jaguar konsollen 1993. Bli inte förvånad om du inte spelat det, tror det är få som har det, än färre som faktiskt ägt/äger konsollen. Jag finner faktiskt inte ord för att beskriva vilken skit konsoll det är och vilka skit spel som olyckligt nog släpptes till den. Avp är inget undantag och lyssnar på man Gametrailers så är spelet läskigt just på grund av att det är så dåligt. Det är nämligen så att Ailens inte ger ifrån sig ljud förän de slår en, så det är omöjligt att veta vad som väntar bakom hörnet eller vad som förföljer dig.

KG har hittat ett gäng med svenskar som spelar FFXI. Han funderar på att börja om på ny kula med ett gäng svenskar och visst låter det lockande att börja om. Men jag vet inte om jag har den tid som krävs för att spela ett MMO-spel. Hade jag haft så mycket tid som jag velat hade jag nog suttit med en level 60 karaktär i WoW och raidat i fördärvet. Egentligen kanske man inte behöver så överdrivet mycket tid för att spela ett onlinespel. Men man vill ju ha valuta för pengarna man betalar. Jag har inte bestämt mig än och jag kommer vänta tills vi haft hunden ett tag och jag vet hur mycket tid hon kräver.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Optimist! Man behöver kunna avsätta i runda slängar 5-7 timmar om dagen för att kunna spela ett onlinespel ordentligt. DET ÄR DET INGEN SOM KAN!

2006-11-02 @ 01:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback