Fellowship of the Lord of Destruction

De senaste dagarna har mest handlat om ett och samma spel, Diablo 2. Vårat gäng på 6 pers befinner sig nu i Act II där vi snart inleder quest nummer tre. Vi möttes även av våran första motgång nere i Maggots Lair där gångarna är så pass trånga att bara en person kan slåss och de andra måste stå bakom och antingen bara vänta eller kasta magi/skjuta. Vi har dock blivit lite bättre på att samspela, visst brukar vi dela upp oss lite när det är så stora områden att täcka men vi har nog alla insett att vi behöver varandra för att överleva. Jag måste erkänna att min Assassin är lite småtråkig. Kanske beror det på att jag fortfarand är för låg level för att kunna använda de skillsen jag vill. För övrigt ser våran grupp ut så här -

Niclas - Assassin inriktning på traps
Sophie - Amazon inriktning på bågar/armborstar
Kubbe - Druid inriktning på shapeshifting (werewolf)
Kim - Paladin inriktning på offensiva auror (concentration)
Johannes - Sorc. inriktning på is-magi
Magnus - Necro. inriktning på summons

Självklart har jag även ett par andra karaktärer som jag spelar solo med, eller med Sophie. Min personliga favorit har blivit den karaktär jag alltid avskytt mest, nämligen Necromantikern. Aldrig riktigt förstått vad man ska använda för spells med honom. Hans offensiva magi är bra i början och i mitten av spelet men tappar mycket styrka i helvetet. Hans curses är väl helt okej, men man kan ju inte spendera alla poäng där? Vad ska man då använda för att döda alla monster med? Summons å andra sidan är helt underbara. Jag är fortfarande bara i slutet av Act III men mina skellett får jobbet gjort och jag behöver i stort sett aldrig hjälpa till i strid.

Läste även på nätet om en intressant barbar-build. Den hette Dragoon och ni som är bekanta med FF världen vet nog vad den bygger på. Leap och ett ritkigt fett spjut eller lansliknande vapen. Har dock ingen aning om hur bra den är. Bara tagit mig till level 20 med honom och rätt nyligen lärt mig att hoppa. Får väl se hur länge det funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback