Football pr0n

På grund av den brutala snöstormen igår orkade jag inte bege mig till stan för köpa PES 6. Istället så spenderades kvällen med att klara ut Act II. Börjar bli fruktansvärt less på min assassin och hennes oförmåga att göra någonting vettigt. Jag inser även nu att jag lagt ut mina skillpoints på helt fel sakern, sånt som oftast händer då man börjar med en ny karaktär. Aja, alla karaktärer kan bli level 99 som någon sa.

Fick ett erbjudande i min mail idag att starta upp ett Premier League lag, på samma sätt som jag skapade ett lag i fotbolls-VM, hos
Expressen. Jag är inte världens största anhängare till Premier League och det finna nog bara fyra stycken lag som jag egentligen kan någonting om. Chelsea, Liverpool, Manchester United och såklart Arsenal. Därför har jag fått spendera en stor del av morgonen till att läsa på mig om de andra lagen och deras spelare. Spelet på Expressen går ut på att skapa ett lag med en budget på 50 milijoner, sedan samlar spelarna poäng till ditt lag beroende på hur väl de presterar (IRL) i Premier League. Döpte mitt lag till Grasshuggers och det här är mina spelare. 4-5-1 Uppställning.

G - Petr Cech (CHL) - 24, Förlåt Lehman men jag tror Cech är ett tryggare val.
D - Fabio Aurelio (LPL) - 26, Skottvillig vänsterspringare. Både back och mittfältare.
D - Tal Ben Haim (BLT) - 24, Kompetent mittback som utvecklades ytterligare i fjol.
D - Abdoulaye Meité (BLT) - 25, Rörlig och stark mittback.
D - Philippe Sendros (ARS) - 21, Tog en ordinarie plats i fjol. Bra samarbete med Touré.
M - Fredrik Ljungberg (ARS) - 29, Kan jag bara inte vara utan. Oerhört löpvillig.
M - Arjen Robben (CHL) - 22, Kan springa ifrån vem som helst när som helst.
M - Luis Garcia (LPL) - 28, Kvick och finurlig, rör om i motståndarförsvaren.
M - Aaron Lennon (TOT) - 19, Oslagbar fart och bollkontroll.
M - Abou Diaby (ARS) - 20, Lovande mittfältare som kom från Auxerre i januari.
S - Louis Saha (MNU) - 27, Fin form under våren då han petade van Nistelrooy.

Laget kostade mig 50M på kronan. Hade riktigt svårt att plocka ut en backlinje då jag inte är så kunnig på lite mindre kända namnen. Boltons två backar hade jag aldrig plockat ut om jag inte läst på mig om dem. Aurelio kan nog tjäna ihop lite poäng på sin skott och löpningar, medan Sendros mest lockade för sin unga ålder och pris. Mittfältet var lite enklare att plocka fram. Ljungberg är äldst i laget, han får vara med för att jag älskar trogna och löpvilliga spelare och han är min favorit svensk. Robben är läskigt bra och tycks skapa farliga situationer varje gång har tar en löpning. Garcia brukar ofta komma till skott och lägga avgörande passningar. Lennon och Diaby fick både komma med på grund av låg ålder och lön. Ensam på toppen hamnade inte Henry som väntat, han var på tok för dyr. Istället hade jag precis råd med Saha som jag hoppas kan behålla formen från i våras.

Kommentarer
Postat av: Kim

Trist att du valde Cech nu när han kommer vara borta i typ ett halvår!

2006-10-30 @ 01:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback