Hellplague

Diablo 2 är riktigt kul. Lika kul som jag minns det, om inte till och med en aning kuligare ( Jag är medveten om att det inte är ett ord :P ). Har tagit mig en bit in i Act II med min paladin som i skrivandets stund är level 21. Det går mycket fortare att gå upp i level än vad jag minns. Hur som helst. Har bestämt mig för vilken inriktning han ska ta. Kommer satsa stenhårt på Concentration Aura som ökar damage jävligt mycket. Sedan har jag lagt ut ett par poäng på Zeal, men den är inte lika bra som jag vill minnas den, att slå på 5 olika monster är inte lika bra som att döda en i taget. Livmätaren sjunker för snabbt. Ska kanske istället lägga ut massor av poäng i Sacrifice gäller bara att hitta ett vapen med life-leech på minst 8%, eller så får man plantera ett par dödskallar eller runor som gör detsamma.

I multiplayer har det dock inte gått lika långt. Är bara i slutet av Act I min level 16 druid. Har aldrig spelat den här klassen tidigare men jag vet att shapeshifter is the way to go. Frågan är väl bara om varulv eller varbjörn är vettigare. Vill man ha mycket i HP eller vill man slå snabbt? Jag tror på det senare. Sen är det bara varulven som har en level 30 attack, som dessutom påminner om paladinens Zeal, bara hoppas att den är bättre.


Sen så försöker vi få med Kubbe att spela med oss. Han har installerat det och allt, frågan är bara hur vi gör nu. Vi kan tyvärr inte spela över Battlenet då Sophie kör med mina skivor och en crack. Och TCP/IP fungerar väl bara om man sitter på samma nätverk. Dock så har jag spelat över internet får ett par år sedan med Andreas och Axel, vi hade alla crackade versioner så vi använde inte Battlenet, frågan är väl bara hur vi löste det problemet. Kanske måste ta och snacka med dem. Eller så får vi helt enkelt ta och köpa ett till ex. Om det nu blir att vi börjar om från början med nya karaktärer så funderara jag på att kanske spela med en närstrids necromantiker. En fet lie och massor av curses. Det kanske kan funka.

Tåkigt nog har jag inte så mycket andra spel att prata om. Väntar fortfarande på att Pro Evolution Soccer 6 ska släppas till 360. Tills dess har jag inte så mycket annat att spela. Min Xbox och PS2 är hos Kim. Inte för att jag egentligen vill spela några av mina spel till de konsollerna. Kanske ska höra med KG om han har något roligt 360-spel att låna ut till mig tills jag får mitt PES.

Läste att Goodgame kommer skicka ut Scarface spelet till mig. Det enda potitiva är att jag slipper behålla skiten. Om gudarna är vänliga så kommer det till PS2 så kan kanske Kim bajsa på spelet så slipper jag det. Men förmodligen kommer till till 360 bara för att jävlas.

Burning Crusade kommer väl snart om jag inte misstar mig. Personligen är jag klar med WoW och kommer inte spendera ett ögonkast på det spelet, men det betyder ju inte att jag kan hålla mig från att skratta så att mjölk sprutar ut genom näsan åt PA senaste
mästerverk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback