I'm the best there is

Blev just klar med A Game of Thrones. Måste säga att jag är mycket nöjd över boken från början till slut. Var bara ett få kapitel som var lite jobbiga att harva sig igenom. På något sätt visste man redan hur det skulle sluta för den personen, men författaren hade ändå valt att skriva rätt ingående. Formodligen kommer den personen ta större plats i de övriga böckerna jag kommer läsa. Hade också förväntat mig någon form att gripande cliffhanger som skulle tvinga mig att omgående beställa fortsättningen, men så var inte fallet. Den avrundades, likt en film, på ett lugnande sätt och fick mig inte direkt att törsta efter mer trots att jag vet att det jag läste bara var en början.

Jag vet att jag kommer få mycket nöje med de andra böckerna. Men jag ska nog inte beställa dem nu på stört. Dessutom vet jag att de andra böckerna alla är på över 1000 sidor styck. Så jag kommer behöva vila mina ögon från tätskriven text en stund.

Ser verkligen fram emot att spela A Game of Thrones till helgen. Särskilt nu när jag vet att KG är med och vi kommer bli 5 spelare. Av någon anledning blir det ett helt annat spel när man är fullt antal. Förmodligen för att det är svårare att gadda ihop sig när man är ett udda antal. Burkar oftast sluta med att man slår ihop sig med sin närmaste fiende för att genmensamt ge sig på någon, men då finns det alltid möjlighet för den udda spelaren att slå till i ryggen. Alltid lika skönt när den som ljuger mest och bäst har störst chans att vinna, men det gäller att inte föråda sina vänner för tidigt. Hoppas verkligen jag får chans att spela Lannister eller Greyjoy, underligt att spelets skurkar alltid är de roligaste att styra.

Hitta
Twilig Imperium 3ed Edition på tradera till en överkommlig peng. Synd bara att man inte har mycket över dessa dagar. Måste se till att jag får arbete ännu mera. Skulle vara trevligt att kunna lägga till Twiligt Imperium i min samling. Jag vet dessutom att det är ett spel som tar tid att spela, och det finns mycket att göra. Läste att ett genomsnitts parti med fullt antal spelare kan ta upp emot 6 timmar eller mer(!) att spela klart. Kanske inte allt för ofta man har så mycket tid över till ett och samma spel, men det kan vara kul att testa.

I min jakt på vettiga brädspel att lägga till i min samling stötte jag på Fantayflight Games spel om Marvel Superhjältar. Verkar vara ett riktigt kul spel, och de släpps redan i November. Spelet krestar kring fyra olika grupper med Marvel hjältar.
 
The Avengers - the Hulk, Iron Man, Thor och Captain America.
The X-men - Cyclops, Storm, Wolverine och Jean Grey.
The Marvel Knights - Spider-Man, Daredevil, Elektra och Dr. Strange.
The Fantastic Four - Mr. Fantastic, the Human Torch, the Invisible Woman och The Thing.

Inte nog med det, man kontrollera dessutom ärkeskurken till sin medspelares gäng. Red Skull, Dr.Doom, Kingpin och Magneto. Spelet går kort och gott ut på att resa runt i New York och förhindra brott med sin grupp medan superskurken försöker stoppa dem.

"I'm the best there is at what I do ... but what I do ain't very nice." ~Wolverine


Kommentarer
Postat av: Kubbe

marvel spelet lät intressant :P

2006-10-12 @ 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback